کتاب سال ها

The Years
  • 10 % تخفیف
    217,000 | 195,300 تومان
  • موجود
  • انتشارات: بیدگل بیدگل
    نویسنده:
کد کتاب : 123150
مترجم :
شابک : 978-6223130892
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 309
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب سال ها اثر آنی ارنو

در هر زمانه‌ای، در کنار آنچه مردم گفتن و انجام‌دادنش را طبیعی فرض می‌کنند، در کنار آنچه کتاب‌ها و پوسترهای داخل مترو و حتی داستان‌های خنده‌دار توصیه می‌کنند که به آن فکر کنیم، هستند چیزهایی که جامعه درباره‌شان سکوت می‌کند، بی‌آنکه به آن واقف باشد، و کسانی که این چیزها را حس می‌کنند ولی نمی‌توانند نامی از آنها ببرند محکوم‌اند به رنج تنهایی. سپس روزی به‌ناگهان، یا به‌تدریج، این سکوت شکسته می‌شود و دربارۀ چیزهایی که بالاخره به رسمیت شناخته می‌شوند کلمات‌اند که سرریز می‌کنند و در همان زمان، در آن سطح زیرین، باز سکوت است که دربارۀ آن چیز و این چیز شکل می‌گیرد.
نثر دلربا و الهام‌بخش و ژرف‌بین ارنو همچون رقصنده‌ای بین حیات جمعی و زندگی خصوصی، بین تاریخ «فراخ» و تجربۀ شخصی، در رفت‌وآمد است. «سال‌ها» تأملی است فلسفی با شتاب یک ترن هوایی در پیچ‌وتاب چند دهه: که چگونه زودتر از آنچه باید خود را تحلیل می‌بریم و مصرف می‌کنیم، که چگونه به معنی می‌رسیم اما از آن شانه خالی می‌کنیم، که راه‌ورسم زندگی کردم کدام است و راه‌ورسم به یاد سپردن کدام –درون‌مایۀ کارهای ارنو اینهاست. من تشنۀ آثار جدید او هستم.
(کپکا کاسابووا)

کتاب سال ها

آنی ارنو
آنی ارنو (Annie Ernaux) نویسنده و استاد دانشگاه قرن بیستم میلادی اهل فرانسه است. آثار ادبی او که اغلب خودزندگی‌نامه هستند رابطه تنگاتنگی با جامعه‌شناسی دارند. از این نویسنده آثار بسیاری در ایران ترجمه و چاپ شده‌است که از مهمترین‌ آن‌ها می‌توان به جایگاه، سال‌ها، یک زن و شرم اشاره کرد. «آنی ارنو» هفدهمین زن برنده نوبل ادبیات است و پنجمین زنی است که در سال‌های اخیر پس از، «لوییز گلیک» در سال ۲۰۲۰، «آلیس مونرو» در سال ۲۰...