کتاب بیلی باد ملوان

Billy Budd, Sailor
کد کتاب : 127350
مترجم :
شابک : 978-6004902571
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 154
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1924
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب بیلی باد ملوان اثر هرمان ملویل

«بیلی‌باد ملوان» آخرین اثر منثور هرمان ملویل، نویسنده‌ی آمریکایی است که با مرگش در سال ۱۸۹۱ ناتمام ماند و تا ۱۹۲۴ که منتشر شد، کسی جز بیوه‌اش از وجود آن خبر نداشت. هرمان ملویل که با آفریدن «موبی دیک» دوره‌ی کوتاهی از شهرت و موفقیت ادبی را تجربه کرده بود، در دهه‌های پایانی عمر دیگر گویا جادوی قلمش را باخته بود و بیش از سه‌دهه از اواخر عمرش را منحصرا شعر می‌نوشت و در مجله‌های خصوصی چاپ می‌کرد. «موبی دیک» دیگر مدت‌ها بود چاپ نمی‌شد و به‌نظر می‌رسید قریحه‌ی ادبی ملویل پس از مدت کوتاهی درخشش برای همیشه خاموش شده است. در این هنگام و پنج سال پیش از مرگش بود که ملویل، کار بر روی داستان «بیلی‌باد ملوان» را شروع کرد؛ رمانی که با مرگش ناتمام ماند اما به‌رغم تمامی این‌ها،‌ امروز پس از «موبی‌ دیک»، بزرگ‌ترین شاهکارش دانسته می‌شود.
بیلی‌باد ملوان نیک‌دل و بی‌آلایشی است که همین خصلت‌های ناب و پاکش برای او دردسرساز می‌شود و طی حوادثی او را با اتهام تمرد و آدم‌کشی مواجه می‌کند. داستان روایتی تراژیک از پیچیدگی‌های طبیعت آدمی و الزامات اجتماعی است که بر بیلی‌باد و دیگر شخصیت‌های داستان سایه افکنده است.

کتاب بیلی باد ملوان

هرمان ملویل
هرمان ملویل، زاده ی ۱ اوت ۱۸۱۹ و درگذشته ی ۲۸ سپتامبر ۱۸۹۱، رمان نویس، شاعر و نویسنده ی آمریکایی داستان های کوتاه و رمان است.هرمان ملویل در خانواده ای نسبتا مرفه در شهر نیویورک به دنیا آمد. ملویل اصالتا انگلیسی - اسکاتلندی و آلمانی بود. او در یازده سالگی به همراه خانواده اش به شهر کوچک آلبانی (در ایالت نیویورک) نقل مکان کرد و در آکادمی آلبانی شروع به تحصیل کرد. سال بعد به خاطر بدهی فراوان پدرش ناچار شد تا به کارهای مختلفی مشغول شود؛ از فروشندگی گرفته تا کارگری در مزرعه.ملویل در هجده سالگی ملو...