کتاب نفرین ابدی بر خواننده این برگ ها

Eternal Curse on the Reader of These Pages
کد کتاب : 133350
مترجم :
شابک : 978-6222674229
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

نفرین ابدی بر خواننده این برگ ها
Eternal curse on the reader of these pages
کد کتاب : 12738
مترجم :
شابک : 978-9649021737
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 342
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نفرین ابدی بر خواننده این برگ ها اثر منوئل پوئیگ

این رمان تنها دو فصل بلند دارد که فصل دوم به مراتب از فصل اول بلند تر است. آقای رامیرز پیرمرد هفتاد و چهار ساله‎ی آرژانتینی در آسایشگاهی در نیویورک، لری مرد جوان سی وشش ساله با نام کامل لارنس جان مسئول هواخوری و هل دادن صندلی چرخ‎دار پیرمرد است. او جوانی نیویورکی است که مدرک دکترای تاریخ دارد و حالا به این شغل مشغول است. رامیرز پیر و لری جوان به تدریج در روزهای مختلف در مورد موضوعات گوناگون صحبت می‎کنند و خاطرات و خیالات بسیاری را با هم مرور می‎کنند. ماجراهای رمان در شهر نیویورک می‎گذرد.

کل رمان هیچ روایتی ندارد. تنها دیالوگ بین این دو نفر است. تمام اطلاعات در مورد این دو نفر، فضاپردازی، شخصیت پردازی و سایر عناصر داستانی در دیالوگ های بین این دو نفر ساخته و پرداخته می‎شود. و شاید بتوان گفت رمان نفرین ابدی بر خواننده ی این برگ ها جزء محدود رمان هایی است که تمام آن دیالوگ است. و از لحاظ فرم داستانی به این نحو اجرا شده باشد.

کتاب نفرین ابدی بر خواننده این برگ ها

منوئل پوئیگ
آدم‌های‌ آثار مانوئل‌ پوییگ‌ با پناه‌ بردن‌ به‌ خیالپردازی‌ از درماندگی‌ و یأسِ حاصل‌ از موقعیت‌ اسفناک‌ خود می‌گریزند و به‌ یاری‌ فرهنگ‌ با بی‌عدالتی‌های‌ پیرامون‌ خود مقابله‌ می‌کنند. او در آثارش‌ روایت‌ سوم‌ شخص‌ مألوف‌ را به‌ کناری‌ می‌افکند، راوی‌ را حذف‌ می‌کند و از «ابزارهای‌ غیرادبی‌» سود می‌جوید...
قسمت هایی از کتاب نفرین ابدی بر خواننده این برگ ها (لذت متن)
من تو دبیرستان بودم که به مارکسیسم علاقه پیدا کردم، اون هم بعد از سال ها کتاب تاریخ خوندن. می دیدم چیزهایی که تو این زمینه می‎خونم با جامعه ای که توش زندگی می‎کنم جور در می‎آد. بالاخره یه نظریه پیدا کرده بودم که به رنجش من از جامعه و عصیانم علیه پلیدی‎هایی که دور و اطراف‎مو گرفته بود جواب می‎داد.