کتاب الهه انتقام

Nemesis
کتاب چهارم از مجموعه ی «هری هول»
کد کتاب : 12780
مترجم :
شابک : 978-6008299004
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 479
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

نامزد جایزه ی ادگار سال 2010

یو نسبو از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب الهه انتقام اثر یو نسبو

کتاب الهه انتقام، رمانی نوشته ی یو نسبو است که نخستین بار در سال 2002 منتشر شد. چگونه می توانید قاتلی را دستگیر کنید وقتی مظنون شماره ی یک، خودتان هستید؟ تصویر مردی در دوربین مداربسته ضبط می شود که در حال شلیک به یکی از کارمندان بانک است. کارآگاه هری هول، تحقیقات خود را شروع می کند اما پس از شام با عشقی قدیمی، بدون هیچ خاطره ای از دوازده ساعت گذشته، از خواب بیدار می شود. سپس، جسد همان دختر در شرایطی اسرارآمیز پیدا می شود و هری هول، ایمیل های تهدیدآمیزی را دریافت می کند. آیا کسی قصد دارد هری را مسئول قتل آن دختر نشان دهد؟ همزمان با این که هری تلاش می کند خود را از این دسیسه نجات دهد، سرقت های متعدد از بانک ها، به شکلی بی سابقه و وحشیانه ادامه پیدا می کنند...

کتاب الهه انتقام

یو نسبو
یو نسبو، زاده ی ۲۹ مارس سال ۱۹۶۰، نویسنده ی سرشناس داستان های جنایی و موسیقی دانی نروژی است. تا سپتامبر سال ۲۰۰۸، بیش از یک و نیم میلیون نسخه از رمان های او در نروژ به فروش رفت و آثارش به بیش از چهل زبان ترجمه شده است. مجموعه رمان های جنایی «هری هول»، اثر یو نسبو، درباره ی مردی است که همیشه در حال مواجهه با ترس هایش است. رمان های متعددی از این مجموعه، جزو آثار پرفروش در جهان بوده اند.
نکوداشت های کتاب الهه انتقام
A clever and harrowing story.
داستانی هوشمندانه و تشویش آور.
Barnes & Noble

A complexly plotted, psychologically rich thriller.
تریلری با داستانی پیچیده و غنی از نظر روانشناسانه.
Booklist Booklist

Satisfying.
رضایت بخش.
The New York Times Book Review

قسمت هایی از کتاب الهه انتقام (لذت متن)
کیسه ی حاوی پولا زیر یک کت، روی صندلی پشتی قرار داره؛ کنار اسلحه ی ای جی ۵ که آماده ی شلیکه. خودروی جلویی گاز می ده و دو متر حرکت می کنه و دوباره می ایسته. از خودم می پرسم باید با دیدن این وضعیت حوصله ام سر بره، عصبانی شم یا از کوره دربرم. دو افسر در امتداد خط سفید مابین ماشین ها قدم می زنن. یکی از اون ها یه زنه که یونیفرم تنشه و اون یکی مرد قد بلندیه که کت خاکستری پوشیده.

دکتر چند ثانیه ای مکث کرد و بعد ادامه داد: «اثر زخم روی مچ نشون می ده که زن قبلا هم برای خودکشی تلاش کرده. یه فرض محتمل دیگه اینه که مقتول از ناراحتی شدیدی رنج می برده و می خواسته خودش را بکشه. فکر می کنم اگه بگردیم ازش یه سابقه روانی برای خودکشی پیش یه روانپزشک پیدا می کنیم.

از دست دادن زندگی ات، بدترین اتفاقی نیست که ممکن است رقم بخورد. بدترین چیز، از دست دادن دلیلت برای زندگی کردن است.