کتاب تاریخ فشرده اتحاد شوروی

The Shortest History of the Soviet Union
کد کتاب : 128343
مترجم :
شابک : 978-9642135554
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : جلد نرم
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ فشرده اتحاد شوروی اثر شیلا فیتزپاتریک

کتاب «تاریخ فشرده اتحاد شوروی» نوشته‌ی شیلا فیتزپاتریک، اثری تاریخی و برجسته است که در آن، نویسنده به شکلی دلنشین و جذاب، تاریخ کوتاه و مختصر اتحاد جماهیر شوروی را به خواننده ارائه می‌دهد.
فیتزپاتریک با نگاهی تحلیلی و انتقادی به تاریخ اتحاد جماهیر شوروی پرداخته و به طور دقیق و جذاب، مختصری از رویدادهای کلیدی و شخصیت‌های مهم این دوره از تاریخ را ارائه می‌دهد. او با استفاده از زبانی ساده و روان، خواننده را به دنیای پیچیده و جذاب این دوره تاریخی وارد می‌کند. دنیایی پر از هرج و مرج و امید انقلاب، قحطی‌ها و پاکسازی‌ها، که تمامی این‌ها حول رویای ساختن جامعه‌ای بهتر در هم تنیده شده بودند. نویسنده نیم‌نگاهی هم به طنزهای حاصل از تناقضات موجود در ایدئولوژی کمونیستی شوروی دارد و تشریح می‌کند، ایدئولوژی‌ای که ادعا می‌کرد افسار تاریخ را به دست بشریت تقدیم می‌کند، عنان آزادی را از بشریت صلب کرد. دولتی آشکارا انترناسیونالیست و ضد امپریالیست، در نهایت مجموعه ای از ناسیونالیسم‌ها را به وجود آورد و چشم اندازی فراتر از نابرابری و بی عدالتی اقتصادی و اجتماعی‌ای که خود دعوی مبارزه با آن را داشت، به روی بشر گشود.
خواندن این کتاب برای هر فردی که به تاریخ پر از جنگ و خون‌ریزی اتحاد جماهیر شوروی علاقه‌مند است، توصیه می‌شود. شیلا فیتزپاتریک با روایتی کوتاه اما دقیق و پر جزئیات از تاریخ کشوری که ظهور و سقوط آن نقش قابل توجهی در تحولات جهان داشته و همچنان نیز اثرات آن در جای جای این کره خاکی مشهود است، توانسته اثری بی‌نظیر و جذاب ایجاد کند که هر خواننده‌ای را جذب خواهد کرد.

کتاب تاریخ فشرده اتحاد شوروی

شیلا فیتزپاتریک
شیلا فیتزپاتریک (زاده 4 ژوئن 1941) یک مورخ استرالیایی است. او استاد دانشگاه سیدنی است و تخصص اصلی وی تاریخ روسیه مدرن است. پیش از این او تاریخ اتحاد جماهیر شوروی را در دانشگاه شیکاگو تدریس می کرد.