کتاب تعبیر خواب

Dreams
کد کتاب : 12960
مترجم :
شابک : 978-6001761218
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب تعبیر خواب اثر کارل گوستاو یونگ

رویاها محصولی بی طرف و خودجوش روان ناخودآگاه ، خارج از کنترل اراده هستند. آنها طبیعتی خالص دارند؛ آنها واقعیت طبیعی و بدون حجاب را به ما نشان می دهند ، و بنابراین هیچ چیز دیگری مناسب نیست که بتواند نگرشی را به ما بازگرداند که با ذات اساسی انسان ما مطابقت داشته باشد وقتی که آگاهی ما از بنیان خود فاصله گرفته و به بن بست رسیده است.

یونگ در کتاب «تعبیر خواب» دید که ذهن / بدن / احساسات (یا آنچه او "روان" نامیده است) همه با هم کار می کنند. حتی علائم منفی می توانند به طور بالقوه در جلب توجه به عدم تعادل مفید باشند. به عنوان مثال ، افسردگی می تواند ناشی از سرکوب احساسات خاص توسط فرد یا عدم پیروی از مسیری طبیعی و واقعی نسبت به شخصیت خاص وی باشد. به این ترتیب او روان را به عنوان سیستمی تنظیم کننده خود با تمام محتوای روانی - افکار ، احساسات ، رویاها ، شهود و غیره - می دانست که دارای هدفی است. او فکر می کرد روان "هدفمند" است.
یونگ رویاها را تلاش روان برای برقراری ارتباط موارد مهم با فرد می دانست ، و آنها را بسیار مهم می دانست ، شاید بیش از هر چیز دیگری ، به عنوان راهی برای دانستن آنچه واقعا در جریان است. رویاها همچنین بخش مهمی از رشد شخصیت هستند - فرایندی که وی آن را فرد سازی نامید.

کتاب تعبیر خواب

کارل گوستاو یونگ
کارل گوستاو یونگ، زاده ی 26 جولای 1875 و درگذشته ی 6 جون 1961، روانپزشک، فیلسوف و نویسنده ای سوئیسی بود که به خاطر فعالیت هایش در روانشناسی و ارائه ی نظریاتش تحت عنوان «روان شناسی تحلیلی» شناخته می شود. یونگ در کسویل سوییس متولد شد. او در جوانی مجذوب علم و فلسفه شد و دانشگاه بازل برای تحصیل در رشته ی پزشکی به او بورس داد. یونگ پس از مدتی به عضویت انجمن مناظرات دانشگاه درآمد. او بیش از دو سال در جلسات احضار روح شرکت می کرد چرا که این جلسات را موضوعی برای تحقیقات خود در نظر می گرفت. یونگ دوران ...
قسمت هایی از کتاب تعبیر خواب (لذت متن)
ولی اگر به همین ترتیب نظریه ای در مورد یک خواب ارائه دهیم، این پرسش پیش می آید که آیا تعبیر، معیاری برای توجیه خواب دیگری هم هست و آیا می توان دامنهای وسیع تر به این تعبیر داد؟ شاید این قاعده را بتوان روی یک زنجیره از خواب ها اعمال کرد. من شخصا ترجیح می دهم خواب های کودکانه را به صورت زنجیره ای مورد بررسی قرار دهم. مطالعه خواب ها به این صورت تعبیری کنترل شده در اختیار قرار می دهد که میتواند ارزشمند باشد، چون تعبیر اولین خواب، با تأکیدات دیگر خواب های زنجیره ای می تواند اصلاح شود.

خواب دیگری را هم یک مرد سی ساله برایم تعریف کرده بود که به خاطر ابتلای ناگهانی به یک بیماری عصبی برای مشورت نزد من می آمد. مردی مربی یک شاهزاده که وظیفه سنگین، اعصباش را به هم ریخته بود. چیزی که باعث تعجب من می شد، ظهور ناگهانی بیماری بود، چون در موارد مشابه بیماری پنهان می ماند و به مرور زمان تشدید می شود. از او پرسیدم: پیش از آنکه دردها و دلشوره هایش آغاز شود، چه اتفاقی افتاده بود. ابتدا می گفت، اتفاق خاصی نیفتاده بود.