کتاب دروغگو

The Liar
کد کتاب : 1298
مترجم :
شابک : 978-600-7806-36-4
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1750
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

جزو فهرست برترین نمایشنامه های گاردین

معرفی کتاب دروغگو اثر کارلو گولدونی

کتاب دروغگو، نمایشنامه ای نوشته ی کارلو گولدونی است که اولین بار در سال 1750 به اجرا درآمد. للیو، مردی جوان و ونیزی است که پس از مدت ها دوری، به خانه بازگشته است. او به محض بازگشت، درگیر اتفاقاتی عجیب، خنده دار و هیجان انگیز می شود. مشکل للیو این است که به نظر می رسد زمانی که دروغ گفتن، منفعت بیشتری برایش دارد، او هرگز نمی تواند حقیقت را به زبان آورد و هر چه پیچیدگی های ناشی از دروغ هایش بیشتر می شوند، دروغ های او نیز بزرگ تر و عجیب تر می گردند. للیو، روابط عاشقانه ی دو خواهر جوان را به هم می زند، پدر خود را فریب می دهد و باعث به وجود آمدن مجموعه ای از سوءتفاهم هایی می شود که حل و فصل شدن آن ها، چندان محتمل به نظر نمی رسد.

کتاب دروغگو

کارلو گولدونی
کارلو گولدونی، زاده ی 1707 و درگذشته ی 1793، نمایشنامه نویس ایتالیایی بود.گولدونی در ونیز به دنیا آمد و از کودکی به تئاتر علاقه مند بود. پدر کارلو، او را در جوانی به ریمینی نزد فیلسوفی به نام کالدینی فرستاد تا فلسفه بیاموزد، اما او با یک گروه تئاتر دوره گرد همراه شد و به ونیز بازگشت. پدرش او را در سال 1723 در مدرسه ای در پاویا ثبت نام کرد که با مقررات سختگیرانه ی مذهبی و رهبانی اداره می شد. گولدونی که در این سال ها نوشتن را آغاز کرده بود، دو سال بعد از وارد شدن به این مدرسه، هجویه ای نوشت که ...
نکوداشت های کتاب دروغگو
Fresh, alive and funny.
باطراوت، سرزنده و بامزه.
Cleveland Press

Lively and stylish comedy at its finest!
یک کمدی پرشور و خوش ساخت در بهترین نوع خود!
Barnes & Noble

It rocks the readers with laughter again and again.
این اثر باعث خنده های مکرر مخاطبین می شود.
Sheboygan Press

قسمت هایی از کتاب دروغگو (لذت متن)
بریگلای عزیزم، قبلا به تو گفتم که جرأتش را ندارم. می دانی که عاشق روسورا هستم، اما نمی توانم شجاعت به خرج دهم و این را به او بگویم. اگر قرار باشد مستقیما در این باره با او صحبت کنم، می دانم که از خجالت خواهم مرد.

اگر هیچ کدام از ما از تو تشکر نمی کنیم، فقط باید خودت را مقصر بدانی.