کتاب راهنمای خواب

Dream Guidance
کد کتاب : 131163
مترجم : حامد بیت سعید
شابک : 978-6222544522
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 159
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب راهنمای خواب اثر ماخیل کلرک

کتاب «راهنمای خواب: برقراری ارتباط با روح ازطریق فرآیند رویاپرورانی»، همانطور که از نامش پیداست، به رویا‌پردازی در عالم خواب اختصاص دارد. نویسندۀ این کتاب که یک روان‌درمانگر بوده، ابتدا از زندگی خویش می‌گوید که در ده سالگی پدرش را از دست داده و تلخی و اندوه این اتفاق به قدری بوده که او ده سال از عمرش را در غم و سیاهی سپری کرده‌است. او در بیست سالگی با تسلط پیدا کردن بر خواب و رویا، خود را از آن وضعیت نجات داده و حالا با ارائۀ راهکارهایی به خوانندگان کتابش می‌آموزد که چطور با رویاها و خواب‌هایشان ارتباط برقرار کنند. او این فرآیند را در پنج مرحله توضیح می‌دهد و با ارائۀ مثال‌هایی، مسئله را برای مخاطبش هموار می‌کند. توضیحات این کتاب با مثال‌هایی ملموس همراه شده که تجربۀ کسانی است که به این روان‌کاو مراجعه کرده‌اند. این نویسنده معتقد است که هر خواب و رویایی که ما انسان‌ها می‌بینیم، دارای نشانه‌هایی است که می‌توان با این نشانه‌ها ارتباط برقرار کرد و به پرسش و پاسخ‌هایی دست یافت. او معتقد است که با دست‌پیدا‌ کردن به این مهارت‌ها، می‌توان زندگی بهتری داشت و با روح خویش ارتباط برقرار کرد. خواندن این کتاب را می‌توان به یک ماجراجویی تشبیه کرد، چراکه نویسنده در این کتاب به ما می‌آموزد که چطور می‌شود با دسترسی پیدا کردن به نشانه‌ها و احوالات خود، از دردهایی که در زندگی بر ما غالب می‌شوند رهایی جست. خواندن این کتاب برای کسانیکه به دنیای خواب و رویاپردازی علاقه دارند می‌تواند لذت‌بخش باشد. همچنین خواندن این کتاب به کسانی پیشنهاد می‌شود که می‌خواهند ذهن، افکار و رویاهای خود را متمرکز و مدیریت کنند. این نویسنده تحت‌تأثیر کارل یونگ بوده و روان‌کاوی را با خواندن کتاب‌های او شروع کرده‌ است. نویسندۀ این کتاب، ماخیل کلرک است که در حوزۀ سلامت روان فعالیت دارد و همچنین حامد بیت سعید آن را ترجمه کرده‌ است.

کتاب راهنمای خواب

ماخیل کلرک
Machiel Klerk یک درمانگر سلامت روان، سخنران بین المللی،متخصص کار با رویا، نویسنده و کارآفرین اجتماعی است.او از سال 2006 درمانگر سلامت روان بوده و در حال حاضر یک مطب خصوصی آنلاین دارد. او در حین اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی مشاوره در موسسه فارغ التحصیل پاسیفیکا، روانشناسی یونگ را مطالعه کرد. او که مجذوب سنت‌های شفابخش بود، به سراسر جهان سفر کرده و فرهنگ‌های بسیاری و فن‌آوری‌های شفابخش و رویایی آنها را مطالعه کرده است، به‌ویژه سنت‌های آفریقایی، زیرا در ...
قسمت هایی از کتاب راهنمای خواب (لذت متن)
زمانی که خودم را کاملا باخته بودم، رویاها بودند که مرا به آغوش زندگی بازگرداندند. ماجرا از اوایل بیست سالگی ام شروع شد؛ زمانی که من در زندگی وارد مسیری تاریک و بی بازگشت شدم. ده ساله بودم که پدرم را از دست دادم و نتوانستم با غم و اندوه مرگش کنار بیایم. این ماجرا و مسائل دیگر زندگی را برایم پوچ و بی معنی کرده بودند تا این که تصادفا به آثار کارل یونگ برخوردم و با دنیای شگفت انگیز، جادویی و امیدبخش رویا آشنا شدم.