کتاب آتش زندان

Prison Fire
کد کتاب : 13120
شابک : 978-9644487101
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 784
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

رمان برگزیده ی جایزه مهرگان ادب 1396

معرفی کتاب آتش زندان اثر ابراهیم دمشناس

این اولین رمانی است که دمشناس در سال ۱۳۸۵ نوشته اما پس از رمان دوم و سومش »نامه نانوشته« 1394 و »دل و دلبری« 1392 منتشر می شود.

رمان بر بستر تاریخی سال های پایانی حکومت رضا شاه تا پایان جنگ ایران و عراق روایت می شود و داستان عاشقی پدر و پسری را باز گو می کند که در پی دیدار زن و دختری به سرزمین و شهری غریب سفر می کنند.

الگوی روایت داستان سنت داستان فارسی به ویژه شاهنامه است و در واقع روایتی جدید از آنها طرح می کند و از این منظر است که به استقبال رمان می رود. رمان، ترکیبی از این دوجهان است روایت ها و نوشتارهای گوناگون خصلتی دانشنامه ای به رمان و روایت داستانش می دهد.

از ویژگی های آتش زندان، قصه گویی، زبان ویژه و نثر تلمیحی ست. ابراهیم دمشناس پیش از این مجموعه داستان نهست را در سال ۱۳۸۲ منتشر کرده و موفق به دریافت جایزه گلشیری شد. همینطور رمان «نامه نانوشته» او لوح تقدیر جایزه هفت اقلیم را دریافت کرده است.

کتاب آتش زندان

ابراهیم دمشناس
ابراهیم دمشناس (زاده ۱۳۵۱) یک رمان‌نویس و نویسندهٔ معاصر ایرانی است.ابراهیم دمشناس در شهریور ۱۳۵۱ در بندر ماهشهر به دنیا آمد و تا سن ۳۳ سالگی در این شهر زندگی می‌کرد. دمشناس دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات فارسی از دانشگاه آزاد می‌باشد ایشان مدرس زبان و ادبیات فارسی در زادگاهش تا پیش از مهاجرت؛ و در سالهای اخیر در شهرکرج تدریس و زندگی می‌کند.