کتاب فراموشی

Forgetfulness
کد کتاب : 18335
شابک : 978-9644484223
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 293
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

تحسین شده هیئت داوران جایزه ی مهرگان ادب 1395

معرفی کتاب فراموشی اثر جواد پویان

فراموشی، نخستین رمان جواد پویان است. این رمان در شش فصل به نام های در یدوقوپ، در ادنسه، در دسا، در لواسانات، در نووک و در بغداد، به زندگی یک نقاش و کارگردان تئاتر ایرانی به نام فرید خوش نویسان می پردازد که در دانمارک زندگی میکند. او مبتلا به نوع نادری از بیماری فراموشی است که از مدخل بحران های ناشی از آن، نویسنده فرصتی برای نگاه به مهاجرت در سال های پس از انقلاب یافته است.
جلال سرفراز منتقد ادبی و روزنامه نگار درباره ی این کتاب چنین می گوید:
فراموشی از نثری روان و بی خدشه برخوردار است. نویسنده در روند شکل گیری رمان، گذشته از یکی دو توضیح ضروری، با نگاهی به دوربین وار فضای زندگی اروپایی و ایرانی را، متناسب با دنباله گیری رویدادها، به زیبایی بازسازی می ‎کند. درست مثل اینکه در حال دیدن فیلمی هستیم.

کتاب فراموشی

جواد پویان
جواد صيقلی با نام مستعار جواد پويان متولد 1335 و ساکن تهران است. دارای مدرك مهندسي برق و در كنار حرفه اش به نوشتن تا جايی كه اوضاع و احوال اجازه دهد، مي پردازد. كار نوشتن را با كلاس های قصه نويسی در آتليه كسری و در كلاس درس گلشيری و در كنار دوستان آن دوره مانند آبكناريان، محمد تقوی، حسين سناپور، مهكامه رحيم زاده، حميد نجفی، انوشه منادی وچند تن ديگر شروع كرد. ماحصل كارش بيست و يك قصه كوتاه است كه يكی از آنها در ويژه نامه داستان مجله آدينه چاپ شده داستان "سپیدار و باد" برنده چهارمين دوره ادبی ه...