کتاب مسیحای تلماسه

Dune Messiah
کد کتاب : 13159
مترجم :
شابک : 978-6001823244
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

کتاب دوم از مجموعه ی تلماسه

شاهکارهای ادبیات علمی و تخیلی

معرفی کتاب مسیحای تلماسه اثر فرانک هربرت

کتاب دوم در مجموعه با شکوه تلماسه: پرفروش ترین رمان ماجراجویی علمی تخیلی
" مسیحای تلماسه" ادامه داستان پائول آتریدس است، مردی که مودب را مسیحی کرد. او به عنوان فرمانروای جهان شناخته شده، بیش از آنچه که یک فرد می باید قدرت داشته باشد دارای قدرت بود. او به نمادی مذهبی تبدیل شده بود و توسط تندرو ها پرستش می شد. با این حال به خاطر جابجایی های سیاسی که در زمان تصاحب تاج و تخت انجام داده بود مورد نفرت بسیاری قرار گرفته است و با توطئه نفوذ مواجه شد.
و حتی وقتی خانه آتریدس در اطراف او شروع به از دست دادن اعتبار خود می کند، توطئه ای دیگر معشوق او، چانی، و وارث متولد نشده سلسله خانوادگی اش را تهدید می کند...
کتاب های باشکوه "مسیحای تلماسه" با میلیون ها نسخه فروخته شده در سراسر جهان، فرانک هربرت را در میان بزرگترین افراد در زمینه کتاب های تخیلی قرار داد.

دوازده سال پس از چیرگی پل مودب، پیشوای پیشگو، بر غاصبان ملک دوکی اش و تکیه زدنش بر سریر سیادت نه فقظ تلماسه که تمام کائنات جهان زخم خورده سرانجام از بستر بهت برخاسته و بنای انتقام می گذارد اختیه ی بنه جسریت محروم از حاصل دسترنجی چندین و چند نسله و تشنه ی بازپس گیری اش زیر سایه ی ساتر سکانداران اتحادیه ی فضاپیمایی دست یاری به برادر ناتنی اش تشکیلات علم محور و اخلاق گریز بنه تلایلکس می دهد تا بلکه بتوانند این دیو دنیا خوار را با دشنه ی دسیسه از پا درآورند و با مهره ی غریب دوستی بازگشته از عالم مرگ کیش و ماتش کنند غافل از آن که شاه در جدالی تلخ و شیرین با رقیبی به غایت قهارتر است: تقدیر...

کتاب مسیحای تلماسه

فرانک هربرت
فرانک هربرت، زاده ی 8 اکتبر 1920 و درگذشته ی 11 فوریه 1986، خبرنگار و نویسنده ی آمریکایی بود.هربرت در تاکومای واشنگتن به دنیا آمد. او به خاطر شرایط بد زندگی، در سال 1938 از خانه فرار کرد تا در کنار عموی خود در اورگان زندگی کند.هربرت پس از جنگ جهانی دوم به دانشگاه واشنگتن رفت و در کلاس های نویسندگی خلاق شرکت کرد. او پس از دانشگاه به سراغ روزنامه نگاری رفت و در چند روزنامه مشغول به کار شد. هربرت سپس نویسندگی داستان را به شکلی جدی تر آغاز نمود و در این حوزه به موفقیت های فراوانی رسید.
نکوداشت های کتاب مسیحای تلماسه
درخشان ... این تنها چیزی است که می توان در وصف این کتاب آورد، و شاید کمی هم بیشتر.
Galaxy Magazine

من هیچ چیز قابل مقایسه با آن را نمی شناسم، جز ارباب حلقه ها.
Arthur C. Clarke

قدرتمند و متقاعد کننده
Robert A. Heinlein

قسمت هایی از کتاب مسیحای تلماسه (لذت متن)
پائول آهی کشید و در این فکر فرورفت که چطور هر دنیایی که به دست لشکریانش فتح می شود به منبع جدیدی برای زوار بدل می شود، زواری که به سپاس از «صلح و آرامش اعطایی مودب» به زیارت آراکیس می آمدند. با خود گفت: بله، همه جا صلح و آرامش هست. همه جا… جز در قلب مودب. احساس می کرد که عنصری از عناصر وجودش در ژرفنای بی پایان ظلماتی منجمد غرق شده است. قدرت پیشگویانه ی او تصویری را که همگان از جهان داشتند، دستکاری کرده بود. او جهان امنی را که همه می شناختند زیر و رو کرده بود و امن و امانش را با کورساد خود جایگزین کرده بود. او ثابت کرده بود که در زور و فکر و آینده نگری سرتر از جهان انسان هاست، ولی ته دلش مطمئن بود که جهان هنوز دست خود را تمام و کمال برایش رو نکرده است.

امپراتوری ها در زمان به وجود آمدن خود از بی هدفی رنج نمی برند. هنگامی که تثبیت شده اند و اهداف از بین رفته اند، و آیین های مبهم جایگزین آن شده اند، زمانی است که آسیب می بینند.

اگر به عبادت چیزی احتیاج دارید ، زندگی را پرستش کنید - تمام زندگی را! همه ما با هم در این زیبایی هستیم!