کتاب خاطرات گمشده

Lost memories
کد کتاب : 132418
مترجم :
شابک : 978-6004058971
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 166
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب خاطرات گمشده اثر عبدالله البصیص

رمان «خاطرات گمشده» یکی از پرحاشیه‌ترین آثار منتشرشده در کشور کویت است که به گفته‌ی نویسنده «عبدالله البصیص» توسط وزارت اطلاعات کویت سانسور و ممنوع‌الانتشار شده است.
داستان این رمان روایتگر یکی از مهم‌ترین برهه‌های تاریخ کشور کویت یعنی سال‌های جنگ با کشور عراق است که در سال‌های بین 1980 تا 1990 اتفاق افتاده‌است.
نویسنده در این اثر سعی می‌کند با بیانی روایی پرتره‌ای از مردم کویت ارائه دهد که زیر حملات بی‌امان نیروهای عراق گرفتار شده‌اند. موقعیت زمانی داستان سال‌های قبل و بعد از جنگ را نشان می‌دهد که می‌تواند به‌خوبی تأثیرات جنگ را بر مردم کویت روایت کند. شخصیت‌های اصلی این داستان یک افسر نظامی کویتی و یک جوان بی‌تابعیت است. کویت به واسطه‌ی وضعیت اقتصادی خاصی که همیشه داشته پذیرای مردمی از نژادهای مختلف جهان بوده‌است. عبدالله البصیص در این زمینه به‌خوبی مشاهده کرده که جنگ چه تأثیراتی بر افراد بی‌تابعیت در کشوری چون کویت دارد. شاید بر همین اساس باشد که مسئولان کویت به‌خاطر تصاویر واقعی ارائه‌شده از مهم‌ترین سال‌های این کشور انتشار این کتاب را در کویت ممنوع کرده‌اند. عبدالله البصیص نویسنده و شاعر جوان کویتی است که آثار موفق دیگری چون «طمع گرگ» را در کارنامه‌ی خویش دارد. این اثر نیز علی‌رغم موفقیت و دریافت جایزه‌ی بهترین رمان عربی، از گذر سانسور این کشور در امان نماند و اجازه‌ی انتشار در کویت را پیدا نکرد.

کتاب خاطرات گمشده