کتاب هنر اصیل بودن

The Art of Being Authentic
عزت نفس خود را افزایش دهید،شادتر باشید و اهداف خود را بشناسید
کد کتاب : 133026
مترجم :
شابک : 978-6001185342
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2023
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب هنر اصیل بودن اثر تی مارک مایر

کتاب «هنر اصیل بودن»، همانطور که روی جلد آن آورده شده، به شما می‌آموزد که عزت نفس خود را افزایش دهید، شادتر باشید و اهداف خود را بشناسید. این کتاب بیش از هر چیز به خودشناسی می‌پردازد. همه‌ی ما آدم‌ها یقین داریم که خود و روحیاتمان را می‌شناسیم، اما با خواندن این کتاب متوجه می‌شویم که اوضاع از این قرار نیست و چقدر در زندگی به خودمان سخت گرفته‌ایم و با خودمان نامهربان بوده‌ایم. ما از آدم‌های مهم زندگیمان انتظار داریم تا ما را درک کنند، حال آنکه با خواندن این کتاب درمیابیم که حتی خودمان هم نتوانسته‌ایم درک صحیح و مناسبی از خود داشته باشیم. اگر شناخت کافی از خود نداشته باشیم، هدف‌ها و راه‌هایی را در زندگی پی می‌گیریم که با پیمودن آن‌ها به خشنودی درونی نمی‌رسیم و آنطور که باید احساس خوبی را تجربه نمی‌کنیم. بنابراین برای اصیل بودن، در ابتدا باید طوری خودمان را بشناسیم که بدانیم قدم در چه راهی بگذاریم و چه سرنوشتی را برای خود رقم بزنیم. همه‌ی ما انسان‌ها در درون خود با افکاری رو‌به‌رو هستیم که گاه ما را از هدفمان دور می‌سازند و گاه ما را به آن نزدیک می‌کنند. این کتاب به ما یاد می‌دهد که چطور با این نیروی درونی کنار بیاییم تا گامی رو به جلو برداریم. این کتاب به ما می‌آموزد که به نیروی بازدارنده‌ای که در ذهن ما وجود دارد و مانع از انجام کارها می‌شود‌ غلبه کنیم و به سوی یک زندگی هدف‌مند گام برداریم. ما با شناخت خود، معنا و مفهوم زندگی را بهتر درک می‌کنیم و آن وقت است که می‌توانیم خوشبختی و شادی را لمس کنیم. مارک مایر، نویسنده‌ی این کتاب، یک روان‌درمانگر است که تا به امروز به افراد موفق، شرکت‌ها و کسب‌‌و‌کارهای زیادی مشاوره داده و آن‌ها را به سمت‌و‌سوی هدفشان سوق داده‌ است. بنابراین می‌توان گفت که این کتاب، چکیده‌ای از تجربیات اوست که می‌تواند برای همگان کاربردی باشد.

کتاب هنر اصیل بودن

تی مارک مایر
مارک مایر روان‌درمانگر و مشاور بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان است که کارگاه‌های آموزشی خود را در زمینه‌ی حل تعارضات درونی، اصیل‌بودن و مدیریت کسب‌وکار رهبری می‌کند. او ورزشکاران حرفه‌ای را برای کشف هدفشان راهنمایی می‌کند و به زوج‌ها و افراد مشاوره می‌دهد. مارک مایر یک مربی و متخصص برنامه‌نویسی عصبی ـ کلامی (NLP) است که از تجربه‌های شخصی خود برای کمک به دیگران، استفاده می‌کند تا مسیر اصیل و حقیقی زندگی خود را بیابند.
قسمت هایی از کتاب هنر اصیل بودن (لذت متن)
خودآگاهی، توانایی شما برای فهمیدن خودتان، اولین عنصر اصیل بودن است. فهمیدن و درک خودمان چیزی است که اغلب فکر می‌کنیم خیلی خوب از عهدۀ آن برمی‌آییم، اما در واقعیت، احتمالا آن‌قدرها هم که فکر می‌کنیم در آن خوب نیستیم. صادقانه بگویید، تابه‌حال چند بار در زندگی‌تان کاری را انجام دادید که نباید انجام می‌دادید، یا چند بار از انجام دادن کاری سر باز زدید که باید انجام می‌دادید، بدون اینکه واقعا دلیل آن را بدانید؟ این اتفاق برای اکثر مردم بسیار بیشتر از آنچه بخواهند اعتراف کنند رخ می‌دهد و بیشتر اوقات، به نوعی به باور محدودکننده دربارۀ خودشان مبدل می‌شود. باوری از قبیل: «آن کار را کردم، چون خیلی خوب نمی‌توانم خشمم را کنترل کنم» یا «آن کار را نکردم، زیرا در انضباط شخصی فرد ضعیفی هستم.» درواقع، دلیل آن احتمالا هیچ‌یک از این باورهای محدودکننده نیست، بلکه عملا نداشتن درک خود است که به این رفتار منجر می‌شود. برای اینکه بدانید چه‌چیزی برای شما اصیل است، فهمیدن خودتان امری الزامی است. بدون فهمیدن خودتان، انگیزه‌هایتان و تمایلات واقعی‌تان، هرگز اصیل نخواهید بود. نداشتن خودآگاهی شما را به‌سمت پیگیری اهدافی در زندگی رهنمون می‌سازد که وقتی به آن‌ها دست پیدا کردید، نتیجۀ عاطفی دلخواهتان را برای شما به ارمغان نمی‌آورد... .