کتاب رسانه های دیجیتال

Digital Media
طراحی پروجکشن و فناوری ها برای تئاتر
کد کتاب : 133911
مترجم : آیدا فرهمند
شابک : 978-6003679177
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 390
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب رسانه های دیجیتال اثر الکس اولیشفسکی

«رسانه‌های دیجیتال، طراحی پروجکشن و فناوری‌ها برای تئاتر»، اثری مهم از سه نویسنده است که به ادغام رسانه‌های دیجیتال و فناوری نمایش در حوزۀ تئاتر می‌پردازد. این کتاب راهنمای جامعی است که مهارت‌های اساسی، بهترین راهکارها و ملاحظات دنیای واقعی را برای استفاده از رسانه‌های دیجیتال در محصولات تئاتری پوشش می‌دهد. نویسندگان‌ که طراحان حرفه‌ای و اساتید دانشگاهی متخصص در رسانه‌های دیجیتال برای اجرای زنده هستند، در این کتاب، متنی روایی و البته حرفه‌ای را در اختیار خوانندگان قرار داده‌اند.
این کتاب با هدف ارائۀ یک طبقه‌بندی عملی از رسانه‌های دیجیتال و استفادۀ درست از آن‌ها ‌در صحنۀ تئاتر طراحی‌شده است. در‌واقع‌ کتاب، کار طراح پروجکشن را در 9 مرحلۀ منحصر به فرد ترسیم می‌کند، که شامل کل فرآیند کار، از شروع کار تا آرشیو یک طرح پس از اجرای نمایش است و دربردارندۀ جزئیات مهمی دربارۀ خواندن و تجزیه و تحلیل فیلم‌نامه، ایجاد محتوا، و همکاری با سایر اعضای تیم تولید تا پایان آخرین اجرا است. همچنین تولید محتوا یکی دیگر از موضوعات مهمی است که در کتاب به آن پرداخته‌شده است. نویسندگان به جزئیات ستون‌های بنیادی ایجاد و اجرای محتوای دیجیتال در یک طرح می‌پردازند. آن‌ها متداول‌ترین روش‌های ایجاد محتوا، از‌جمله عکاسی، تصاویر ثابت، ویدئو، انیمیشن، هنر مولد، داده‌ها و رسانه‌های دیجیتال تعاملی را بررسی می‌کنند. تجهیزات طراحی نیز در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است که شامل سرورهای رسانه، پروژکتورها، سطوح نمایشگر، نمایشگرهای تابشی، دوربین‌ها، سنسورها و موارد دیگر می‌شود.
از نکات قابل توجه این کتاب این است که دارای توضیحات و منابع اینترنتی است که این مطالب اضافی به‌عنوان پلی بین دانش نظری ارائه‌شده در کتاب و کاربرد عملی آن در دنیای حرفه‌ای عمل می‌کند، به نحوی در‌بردارندۀ مصاحبات و همچنین استفادۀ عملی از تکنیک‌ها در دنیای حرفه‌ای تئاتر می‌باشد. با این اوصاف، کتاب رسانه‌های دیجیتال، منبع ارزشمندی برای هنرآموزان، مربیان و متخصصان این حوزه است که دانش و ابزار مورد نیاز برای ایجاد طرح‌های تأثیرگذار و نوآورانه را فراهم می‌کند.

کتاب رسانه های دیجیتال