کتاب مبانی نشانه شناسی

Semiotics: The Basics
  • 15 % تخفیف
    175,000 | 148,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: سوره مهر سوره مهر
    نویسنده: دانیل چندلر
کد کتاب : 13715
مترجم :
شابک : 978-9645062369
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مبانی نشانه شناسی اثر دانیل چندلر

کتاب به روز مبانی نشانه شناسی ، مقدمه ای روشن و مختصر در مورد مفاهیم کلیدی نشانه شناسی به زبانی ساده و عاری از اصطلاحات تخصصی را برای خوانندگان فراهم می کند. این کتاب با یک مقدمه و واژه نامه ی اصلاح شده ، ضمیمه ی گسترده و پیشنهادات برای مطالعه بیشتر تعداد بیشتری نمونه برای مطالعه از جمله رایانه و فناوری تلفن همراه ، تبلیغات تلویزیونی و وب را ارائه می دهد.

با تعریف مجدد از آنچه که یک مبحث پیچیده و کاملا بین رشته ای است ، سوالات کلیدی تحت پوشش ،شامل موارد زیر است:

نشانه چیست؟
چه کد هایی را استفاده می کنیم؟
چگونه می توان از نشانه شناسی در تحلیل متن استفاده کرد؟
متن چیست؟
کتاب مبانی نشانه شناسی یک متن بسیار مفید و یک کنبع ضروری است . کتابی که مقدماتی ایده آل برای افرادی است که زمینه ی این مبحث رو به رشد مطالعه می کنند.
در بخشی از مقدمه ی کتاب آمده است:
«نشانه شناسی می تواند در هر جایی مطرح شود. کوتاه ترین تعریف این است: مطالعه ی نشانه ها.اما این تعریف نیز مشکلی را حل نمی کند.مردم معمولا بعد از شنیدن این تعریف می پرسند نشانه چیست؟ انواعی از نشانه ها که معمولا به ذهن خطور می کنند همان هایی اند که ما در زندگی رزمره با کلمه ی نشانه به آنها رجوع می کنیم. مثل نشان های جاده ای، نشانه های آداب می نوشی، نشانه های نجومی، شاید موافق باشید که نشانه شناسی می تواند مطالعه ی همه ی این انواع و انواع دیگر را در بر بگیرد.»

کتاب مبانی نشانه شناسی

نکوداشت های کتاب مبانی نشانه شناسی
A very useful book, not only for those who wish to find out about semiotics, but also for those interested in finding out how language or any other sign system is far from being a neutral means of communication
کتابی بسیار مفید ، نه تنها برای کسانی که مایل به کسب اطلاعات در مورد نشانه شناسی هستند ، بلکه برای کسانی که علاقه مند هستند دریابند که چگونه زبان یا هر سیستم علامت دیگری به معنای خنثی بودن ارتباط نیست.
Juan A. Prieto-Pablos, University of Seville, Spain

The book is well written and up-to-date, without unnecassary verbosity or jargon, and yet reflects the complexity of the field and its problems.
این کتاب خوب نوشته شده و به روز است. عاری از گزاف گویی و واژگان تخصصی است. و با این وجود بازتاب دهنده ی پیچیدگی های این زمینه و مشکلاتش است.
Journal of Pragmatics

This an excellent basic introduction to the subject, with a good glossary, an index, and a list of further reading
این کتاب مقدمه ی پایه ای خوبی برای آشنایی با موضوع است. با واژه نامه ای خوب، یک ضمیمه و لیستی برای مطالعه ی بیشتر.
www.mantex.co.uk

قسمت هایی از کتاب مبانی نشانه شناسی (لذت متن)
معنا برای ما فرستاده نمی شود ما آن را فعالانه از طریق فعل و انفعال پیچیده ای با رمزگان یا قراردادهایی که معمولا از آن ها ناآگاهیم خلق می کنیم. مطلع شدن از چنین رمزگانی ذاتا افسونگر است و به طور خردمندانه ای قدرتمندمان می سازد. از نشانه شناسی می آموزیم که در جهانی از نشانه ها زندگی می کنیم و هیچ راهی برای فهم چیزها جز از طریق نشانه ها و رمزگانی که این چیزها در آن سازمان یافته اند نداریم. از طریق مطالعه ی نشانه شناسی آگاه می شویم که این چیزها و این رمزگان معمولا شفاف اند و اعمال ما در «خوانش» آن ها پنهان می شود. لازم است بیاموزیم که حتی واقع نماترین نشانه ها همان چیزهایی نیستند که نشانمان می دهند.

یکی از عام ترین تعریف ها از امبرتو اکو است که می گوید: «نشانه شناسی با هر چیزی که بتواند یک نشانه قلمداد شود سروکار دارد» (اکو ۱۹۷۶، ۷) . نشانه شناسی نه فقط شامل مطالعه ی چیزهایی است که ما در مکالمات روزمره «نشانه» می نامیم، بلکه مطالعه ی هرچیزی است که بر چیزی دیگر اشاره دارد». از منظر نشانه شناسی، نشانه ها میتوانند به شکل کلمات، تصاویر، اصوات، اطوار و اشیا ظاهر شوند.

در حالی که جبرگرایان تکنولوژیکی تأکید می کنند که فرآیند تولید معنا از خصایص طرح های بنیادی رسانه های مختلف تأثیر می پذیرد، تشخیص اهمیت عوامل جامعه شناختی فرهنگی و تاریخی نیز در این که چگونه رسانه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و در تعیین وضعیت (همیشه متغیر) شان در بافت های فرهنگی خاص بسیار مهم است.