کتاب چگونه کتاب بخوانیم

How to Read a Book
کد کتاب : 13790
مترجم : محمد صراف تهرانی
شابک : 978-9640223390
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 424
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1940
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی چگونه کتاب بخوانیم اثر مارتیمر جی آدلر

این کتاب که اولین نسخه آن در سال 1940 منتشر شد یک پدیده ی نادر است یک کلاسیک زنده که سطوح مختلف خواندن و چگونگی دستیابی به آنها را معرفی و روشن می کند از خواندن مقدماتی تا خوانش اجمالی و تحلیلی و تا خوانش سریع. خوانندگان می آموزند که چه موقع و چگونه می توان "کتاب را با جلد آن داوری کرد" ، ، انتقادی خواند ، و پیام نویسنده را از متن استخراج کرد. همچنین شامل دستورالعمل های مختلفی است که برای خواندن ژانرهای خاص از جمله کتابهای عملی ، ادبیات تخیلی ، نمایشنامه ها ، شعر ، تاریخ ، علم و ریاضیات ، فلسفه و آثار اجتماعی کارایی بالایی دارد.سرانجام نویسندگان یک لیست پیشنهادی و تست های متنی را ارائه می دهند و شما می توانید با استفاده از آنها میزان پیشرفت خود را در خواندن ، درک مطلب و سرعت مطالعه محاسبه کنید. |

کتاب چگونه کتاب بخوانیم

نکوداشت های چگونه کتاب بخوانیم
It shows concretely how the serious work of proper reading may be accomplished and how much it may yield in the way of instruction and delight.
به طور دقیق نشان داد که چطور می توان کار جدی درست خوانی را انجام داد و چه مقدار می تواند در راه آموزش و لذت عمل کند.
The New Yorker

These four hundred pages are packed full of high matters which no one solicitous of the future of American culture can afford to overlook.
این چهارصد صفحه مملو از مطالب برجسته ای است که هیچ کدام از مشتاقان آینده ی فرهنگ آمریکایی نمی توانند آن را نادیده بگیرند.
Jacques Barzun

How to Read a Book is the best and most successful guide to reading comprehension for the general reader, completely rewritten and updated with new material.
چگونه کتاب بخوانیم بهترین و موفق ترین راهنمای درک مطلب برای خواننده عمومی است که با مطالب جدید کاملا بازنویسی و به روز شده است.
amazon amazon

قسمت هایی از چگونه کتاب بخوانیم (لذت متن)
مونتنی در مورد دو نوع جهل صحبت می کند: جهل عامیانه که پیش از تحصیل دانش وجود دارد و جهل عالمانه که بعد از کسب دانش گریبانگیر انسان می شود. اولی مربوط به کسانی است که اصلا بی سوادند و کتاب نمی خوانند. دومی جهل کسانی است که کتاب های فراوانی را بد خوانده اند. اینها به قول الکساندر پوپ «آدم های بی هوش و فاقد بینشی هستند که مغزهای آنها از کتاب هایی که بد خوانده اند، انباشته شده است».

علت به خواب رفتن مردم هنگام خواندن کتاب های خوب این نیست که آنها دوست ندارند برای فهمیدن آنها کوشش کنند، بلکه آن است که نمی دانند چگونه کوشش کنند. کتاب های خوب در سطحی بالاتر از ذهن شما قرار دارند و خسته کننده خواهند بود، مگر اینکه ذهن خود را توسعه داده و خودتان را تا سطح کتاب ارتقاء دهید.

کودکان سوال های جالبی می کنند. «چرا انسان وجود دارد؟» «چرا گربه این گونه رفتار می کند؟» «اولین اسم دنیا چیست؟» «آیا خداوند برای خلق دنیا دلیل دارد؟» اینها سوالاتی است که بچه ها می پرسند. هرچند این پرسش ها ممکن است کاملا خردمندانه نباشد ولی حداقل نشان می دهد که کودکان در جست و جوی پاسخ های خردمندانه هستند. به قول ارسطو سرمنشاه فلسفه تعجب است.