کتاب لولی وش مغموم

Looli-Vash-Maghmoom
زندگی شعر و اندیشه ی اخوان ثالث
کد کتاب : 14257
شابک : 978-6003762329
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب لولی وش مغموم اثر حافظ موسوی

مهدی اخوان ثالث ( م. امید) یکی از بزرگترین شاعران زبان فارسی است .او در ادامه ی راهی که با نیما آغاز شد، شعر نیمایی را به اوجی شکوهمند رساند. اخوان شاعر ” زمستان ” است. شعر او در سه کتاب ” زمستان” ،”آخر شاهنامه” و ” از این اوستا” عصاره ی روح و روان زخم خورده ی ملتی است که سقف بلند آرزوهایشان با کودتای 28 مرداد 1332 فرو ریخت .

این کتاب شرحی است بر زندگی، افکار و آثار مهدی اخوان ثالث. مولف در این کتاب کوشیده است با استناد به اشعار، مقالات و گفت و گوهای اخوان و با مراجعه به مطالبی که دیگران در باره ی او گفته یا نوشته اند، تصویری روشن و جامع از این شاعر بزرگ را ارائه کند. در این کتاب علاوه بر شرح زندگی و مرور انتقادی باورهای فلسفی و اجتماعی اخوان ، شعر او در بستر تحولات اجتماعی ایران از دهه ی سی تا دهه ی شصت خورشیدی بررسی شده است . بررسی کارنامه ی شعری اخوان از دیدگاه زیبایی شناختی و نسبت آن با نظریه های شعری نیما یوشیج ، و نقش مهم اخوان در تکوین و اعتلای شعر نو فارسی، از دیگر بحث هایی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است .

کتاب لولی وش مغموم

حافظ موسوی
حافظ موسوی (زاده ۱۵ اسفند ۱۳۳۳ خورشیدی) شاعر معاصر ایرانی و از اعضای کانون نویسندگان ایران است. نخستین مجموعه شعر او ( دستی به شیشه های مه گرفتۀ دنیا ) در سال 1373 منتشر و برندۀ قلم زرین مجلۀ گردون شد.دومین مجموعه شعر او (سطرهای پنهانی) پس از سه سال توقف در وزارت ارشاد در سال 1378 منتشر شد. این کتاب از سوی هیئت داوران جایزۀ مستقل ادبی فراپویان به عنوان یکی از شش کتاب برگزیدۀ شعر دهۀ هفتاد معرفی شد.
دسته بندی های کتاب لولی وش مغموم