کتاب بازیگری و کارگردانی در تئاتر و سینما

Acting and directing in theater and cinema
از نگاه دو کارگردان برجسته الیا کازان و اینگمار برگمان
کد کتاب : 14563
مترجم :
شابک : 978-9643059958
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1389
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب بازیگری و کارگردانی در تئاتر و سینما اثر اینگمار برگمان

"اینگمار برگمان" و "الیا کازان" دو نام برجسته در صنعت فیلم سازی و سینمای جهان هستند که می توان گفت اکثریت افراد علاقه مند به فیلم و سینما، آثار این دو چهره ی درخشان هنری را به عنوان باکیفیت ترین آثار سینمایی قرن بیستم معرفی می کنند. "اینگمار برگمان" و "الیا کازان" توانسته اند طی سال های متمادی ساخت فیلم و فعالیت در عرصه ی نمایش و هنر، تاثیراتی را بر سینمای جهان بگذارند که کمتر کارگردانی توانسته به این میزان موفقیت و اثرگذاری دست یابد.
علاوه بر فعالیت خارق العاده در عرصه ی سینما، هر دوی این شخصیت ها، چیزی حدود چهل سال از زندگی خود را در عرصه ی تئاتر سپری کرده اند و الهام های نوآورانه ی خود را در کارگردانی نمایش نامه های متعدد به کار بردند. به همین جهت می توان گفت که تاثیرگذاری "اینگمار برگمان" و "الیا کازان" بر تئاتر و آثار غیرسینمایی، اگر بیشتر و بااهمیت تر نباشد، کمتر نیست.
در این راستا کتاب "بازیگری و کارگردانی در تئاتر و سینما" که به تالیف و ترجمه ی "احمد دامود"، "از نگاه دو کارگردان برجسته الیا کازان و اینگمار برگمان" به انتشار رسیده، با بهره گیری از منابع مختلف و گفت و گوهای این دو چهره ی هنری، خواننده را با نظرات و تاثیرات آن ها بر "بازیگری و کارگردانی در تئاتر و سینما" آشنا می کند. بخش نخست کتاب به "الیا کازان" اختصاص داشته و در بخش های مختلف، تحلیل، نویسندگی، اجرا و تمرین نمایش نامه، سخنرانی وی و فهرست آثار برجسته ی او را ارائه می کند. بخش دوم کتاب هم که متعلق به "اینگمار برگمان" است، دو گفت و گو از وی درباره ی تئاتر را در برگرفته است.

کتاب بازیگری و کارگردانی در تئاتر و سینما