کتاب به روان درمانی نیاز داشتن

What is Psychotherapy?
کد کتاب : 41224
مترجم :
شابک : 978-6227255041
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

روان درمانی چیست؟
What is Psychotherapy?
کد کتاب : 14704
مترجم :
شابک : 978-6008957386
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 103
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب روان درمانی چیست؟ اثر آلن دوباتن


نگاهی عمیق به عملی که معمولا بسیار اشتباه درک شده است: روان درمانی. ارائه دادن یک دیدگاه تازه در مورد چگونگی و ماهیت این علم می تواند یک مسیر جهانی موثر به سوی خودهای بهترمان باشد.
روان درمانی یکی از با ارزش ترین اختراعات صد سال اخیر است که دارای یک قدرت استثنایی برای بالا بردن سطح بهزیستی عاطفی ، بهبود روابط ما ، بازسازی جو در میان خانواده ها و کمک به ما در استخراج توان حرفه ای مان است. اما روان درمانی عمیقا مورد سوتفاهم واقع شده است و موضوع انبوهی از خیالات ، امیدها و سوظن های مضر قرار گرفته شده است. منطق آن به ندرت توضیح داده می شود و صدای آن به ندرت با صرافت کافی شنیده می شود.
کتاب روان درمانی چیست؟ نوشته ی آلن دوباتن، نویسنده ی بریتانیایی-سوئیسی است. آلن دوباتن نویسنده ی پرکاری است که کتب زیادی در زمینه ی فسلفه و نیز روان شناسی نوشته است . دو باتن در کتاب روان درمانی چیست؟ سعی دارد روان درمانی را توضیح دهد: اینکه چرا همه ی ما به آن نیاز داریم ، چگونه این نیازها با درمان رفع می شود و نتیجه یک مداخله درمانی می تواند چه باشد. این کتاب یک باور اساسی از مدرسه زندگی را منعکس می کند که روان درمانی تنها بزرگترین قدم است که هر یک از ما می تواند به سمت درک خود و نیز تحقق خود واقعی اش بردارد. یک دوره درمانی به ما کمک می کند کمی کمتر عصبانی ، خود شکن ، غیر مطمئن ، گمشده و غمگین باشیم.

کتاب روان درمانی چیست؟

آلن دوباتن
آلن دوباتن، زاده ی 20 دسامبر 1969، نویسنده ی سوییسی/انگلیسی است.دوباتن در زوریخ به دنیا آمد. پدرش که در مصر به دنیا آمده بود، به سوییس مهاجرت کرد و از موسسان یک شرکت سرمایه گذاری شد و بعد از آن، ثروت هنگفتی به دست آورد. او یک خواهر دارد و دوازده سال اول زندگی اش را در سوییس گذرانده است.دوباتن برای تحصیل، به مدرسه ای شبانه روزی در آکسفورد فرستاده شد و زبان انگلیسی را آموخت. او در رشته های تاریخ و فلسفه تحصیل کرد و مقطع دکتری را در رشته ی فلسفه ی فرانسه در دانشگاه هاروارد آغاز کرد اما به خاطر ن...
قسمت هایی از کتاب روان درمانی چیست؟ (لذت متن)
در دوران طولانی جنینی، به لحاظ جسمی کاملا تحت حمایت و مروت مراقب مان هستیم؛ اما در خردسالی آن قدر شکننده ایم که حتی از روی شاخه کوچکی ممکن است زمین بخوریم و گربه خانگی را در هیبت بیر ببینیم. برای عبور از خیابان، پوشیدن لباس و نوشتن اسم هم نیاز به کمک داریم.

در نتیجه ویژگی های خاص سال های نخست زندگی، مخدوش و نامتعادل می شویم. جنبه های درونی ما در جهت هایی متناقض رشد می کنند. در می یابیم که نمی توانیم به آسانی اعتماد کنیم؛ در مواجه با افرادی که صدایشان را بالا می برند میترسیم، یا تحمل نداریم کسی ما را ناراحت کند. برای وارد شدن خدشه های جدی نیازی نیست کسی کار به شدت بهت آور، غیرقانونی، بدخواهانه یا شرورانه در رابطه با ما انجام دهد. علل آسیب های دوران کودکی که برای ما اتفاق می افتد، به ندرت از بیرون برجسته و چشمگیر به نظر می رسد، اما آثار آنها غالبا قوی و ماندگار است.