کتاب کف روزها

Froth on the Daydream
کد کتاب : 14818
مترجم :
شابک : 978-6229936337
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 254
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1947
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

در فهرست صد کتاب قرن لوموند

معرفی کتاب کف روزها اثر بوریس ویان

کف روزها یک داستان علمی تخیلی است که که هم عاشقانه است و هم نیهیلیستی!
رمان ویان مجموعه ای از عاشقانه های تلخ ، پوچی و بی مایگی زندگی است. کف روزها یک شاهکار ماهرانه است که هم شوخ و هم فوق العاده متحرک است. روح کتاب در مورد ماهیت زندگی است که ناپدید می شود و عشق شدید به چیز هایی است که همانند نارنجک آماده ی انفجار اند. این رمان اثری سورئالیستی است و اگرچه به عنوان یک رمان خطی در نظر گرفته می شود اما چندین خط داستانی دارد، داستان عاشقانه یک زوج ،موش سخنگو و مردی که هر سال تنها یک هفته پیر می شود. یکی از اصلی ترین خطوط داستان مربوط به تازه دامادی است که همسرش بیماری نادر و عجیب و غریبی را تجربه می کند که تنها با احاطه کردن او با گل می توان آن را درمان کرد. این اثر تاکنون به چهل زبان زنده ی دنیا ترجمه شده است و از رمان های مطرح و مهم قرن بیستم به حساب می آید.

کتاب کف روزها

بوریس ویان
بوریس ویان (به فرانسوی: Boris Vian) نویسنده، شاعر، ترانه‌سرا، خواننده، موسیقی‌دان جاز، نقاش و آهنگساز قرن بیستم میلادی اهل فرانسه است. او هنرمندی جامع الاطراف بود اما اکنون بیشتر به واسطهٔ رمانهای جنجالی و صاحب‌سبکش شناخته می‌شود که گاه با نام حقیقی و گاه با نام مستعارِ «ورنون سولیوان» منتشر می‌شد.مهمترین رمان او کف روزها توسط مریم جلالی فراهانی به فارسی ترجمه و انتشارات فرهنگ آرش آن را در سال ۱۳۹۸ منتشر کرده است
نکوداشت های کتاب کف روزها
a mad, moving, beautiful novel.
یک رمان دیوانه وار ، متحرک و زیبا.
The Independent

This [Froth on the Daydream] is a great novel...beneath are a host of ambiguities, digressions, levels of meaning. Not quite beneath, actually, for subtexts keep erupting to the surface. It is in many ways a novel built of eruptions.
این یک رمان عالی است ... در زیر مجموعه ای از ابهامات ، گریزها ، سطوحی از معانی قرار دارد. در واقع ، کاملا زیر آن نیست ، زیرا زیرگونه ها همچنان در حال فوران هستند. از بسیاری جهات رمانی است که از فوران ساخته شده است.
Los Angeles Times Los Angeles Times

the most consistent and balanced of all of Boris Vian's novels.
استوارترین و متعادل ترین رمان بوریس ویان.
John Sturrock

قسمت هایی از کتاب کف روزها (لذت متن)
آدم ها عوض نمیشن ولی اشیاء چرا.

ناامیدی تمام وجودم رو گرفته اما همزمان به طرز عجیبی خوشحالم. خیلی حس خوبیه که چیزی به این اندازه بد رو بخوام.