کتاب متفکران بزرگ

Great Thinkers
۶۰ ابزار ساده که زندگی شما را بهبود می بخشند
کد کتاب : 14910
مترجم :
معصومه مظلومی ابیانه
شابک : 978-6008957546
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 564
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب متفکران بزرگ اثر آلن دوباتن

آشنا میشویم با ابزارهای ساده ای از 60 متفکر بزرگ در طول تاریخ برای بهبود زندگی امروز شما. معمولا متفکران بزرگ بر اساس شهرت و تأثیر تاریخی در آثار دایره المعارف گنجانده شده اند. مدرسه زندگی رویکرد متفاوتی را در پیش می گیرد و در عوض بر اندیشمندانی تمرکز می کند که ایده های آنها بیشترین کمک را به زندگی ما می کند. کتاب « متفکران بزرگ » مجموعه ای از شصت مورد از مهمترین و مفیدترین ایده های فرهنگ شرق و غرب است. « آلن دوباتن » یک نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیون ساکن بریتانیا است . « آلن دوباتن » در نوشته هایش برای بیان دیدگاه ها و فلسفه اش از قالب داستان و گاه از زبان طنز استفاده می کند و در اکثر کتابهای او رگه هایی از روانشناسی دیده می شود که مجموع این موارد تاثیرگذاری و نفوذ کلام این فیلسوف سوئیسی را بیشتر و کتابهای او را خواندنی تر می کند. و حالا در ادامه آشنا می شویم که تمرکز این کتاب را ارائه برخی از بزرگترین ذهن های زمان ما در یک نور روشن ، مرتبط و جذاب میداند . بسیاری از این متفکران قبلا در دام شیطانی گرفتار شده بودند. آنچه آنها گفته اند بسیار مهم و حساس بوده است ، اما چگونه آنها گفته اند که منجر به شنیده نشدن آنها شده است. شصت اندیشمند منتخب شامل لا روشفوکول ، لائو تزو ، ماتسو باشو ، سن نو ریکیو ، الکسیس دو توکویل ، سنت بندیکت ، دونالد وینیکات ، جان بولبی ، ملانی کلاین ، آندره پالادیو ، کوکو شانل ، هنری ماتیس ؛ و همچنین مطالب آشناتر مانند افلاطون ، ویتگنشتاین ، فوکو ، مارکس ، کنفوسیوس و فروید به این موضوع پرداخته اند.

کتاب متفکران بزرگ

آلن دوباتن
آلن دوباتن، زاده ی 20 دسامبر 1969، نویسنده ی سوییسی/انگلیسی است.دوباتن در زوریخ به دنیا آمد. پدرش که در مصر به دنیا آمده بود، به سوییس مهاجرت کرد و از موسسان یک شرکت سرمایه گذاری شد و بعد از آن، ثروت هنگفتی به دست آورد. او یک خواهر دارد و دوازده سال اول زندگی اش را در سوییس گذرانده است.دوباتن برای تحصیل، به مدرسه ای شبانه روزی در آکسفورد فرستاده شد و زبان انگلیسی را آموخت. او در رشته های تاریخ و فلسفه تحصیل کرد و مقطع دکتری را در رشته ی فلسفه ی فرانسه در دانشگاه هاروارد آغاز کرد اما به خاطر ن...
قسمت هایی از کتاب متفکران بزرگ (لذت متن)
افلاطون کاملا مخالف این ایده است. او از ما می خواهد با گارد و غرور کمتری وارد رابطه شویم. ما باید بپذیریم کامل نیستیم و به دوست دارانمان اجازه بدهیم چیزهایی به ما بیاموزند. یک ارتباط خوب باید به این معنا باشد که ما دیگری را دقیقا آنطور که هست دوست نداشته باشیم. عشق به معنای متعهد شدن به کمک کردن به آنها است که نسخه بهتری از خودشان باشند و گذارهای طوفانی ای که این تغییر ناچار در پی دارد را تحمل کنند و در عین حال آنها هم از تلاش شان برای ارتقای ما دست نکشند.

خانواده ها بهترین کاری که در توان آنها است را انجام می دهند. و گاهی بخت با کودکان بار است. گاهی والدین آنها متعادل، معلمانی خوب، واقعا بالغ و دانا هستند. اما در اغلب مواقع والدین سردرگمی ها و ناکامی هایشان را به کودکان منتقل می کنند. افلاطون فکر می کرد تربیت کودکان یکی از دشوارترین و مهمترین) مهارت ها است. او عمیقا نسبت به کودکی که در محیط خانوادگی بدی نگهداری میشد احساس همدردی می کرد. از این رو ادعا کرد که برای بسیاری کودکان بهتر است.