کتاب بهت و لرزه

Fear and Trembling
کد کتاب : 41610
مترجم :
شابک : 978-6007656181
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 110
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

ترس و لرز
Fear and Trembling
کد کتاب : 14992
مترجم :
شابک : 978-9643412845
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ترس و لرز اثر آملی نوتوم

کتاب «ترس و لرز» رمانی نوشته «آملی نوتوم» است که نخستین بار در سال 1999 انتشار یافت. «آملی» در 22 سالگی، شغلی ساده را در یکی از دپارتمان های شرکتی بزرگ به نام «یومیموتو» به دست آورده است. او به عنوان زنی اروپایی که بخشی از عمر خود را در ژاپن گذرانده، در این کشور هم احساس خودی بودن می کند و هم احساس بیگانگی. مردی مهربان به نام آقای «تنشی»، از طریق محول کردن گزارشی مهم به «آملی»، فرصتی کمیاب را در اختیارش قرار می دهد تا او بتواند خود را ثابت کند. «آملی» اما علیرغم هوش و توانایی هایش، نمی تواند از عهده انجام وظایف و کارهای بی پایان شرکت برآید، و یکی از مسئولین ارشد شرکت، «فابوکی موری»، پس از مدتی او را با تنزل شغلی، مسئول تمیز کردن دستشویی ها می کند.

کتاب ترس و لرز


ویژگی های کتاب ترس و لرز

برنده جایزه آکادمی فرانسه سال 1999

آملی نوتوم
فابین کلر نوتوم «املی نوتوم (Amélie Nothomb)» در نهم ژوئیۀ سال 1966 در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک متولد شد. ولی او در زندگی نامه اش خود را اَمِلی نوتوم متولد سال1967 در کوبۀ ژاپن معرفی می کند. پدرش بارون پاتریک نوتوم، دیپلمات بلژیکی کمی بعد از تولد اَمِیلی به عنوان کنسول به ژاپن منتقل می شود. امیلی پنج سال در ژاپن زندگی می کند. تأثیر این پنج سال بر روحیات نویسنده در آثارش منعکس می شود. ولی تجربۀ دور از وطن بودن املی به ژاپن ختم نمی شود. او به طور متوالی همراه خانواده اش به پک...
نکوداشت های کتاب ترس و لرز
With many smarting truths about sexism and racism in Japanese society, and even more about the rituals of corporate culture.
با بسیاری از حقایق گزنده درباره تبعیض جنسیتی و نژادپرستی در جامعه ژاپن، و حتی با حقایقی بیشتر در مورد آداب و تشریفات شرکت های بزرگ.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A highly entertaining novel.
رمانی فوق العاده سرگرم کننده.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Disturbing and hilarious.
تشویش آور و بسیار خنده دار.
Barnes & Noble

قسمت هایی از کتاب ترس و لرز (لذت متن)
من زیردست دوشیزه «موری» بودم که او زیردست آقای «سایتو» بود و همینطور تا آخر. با ذکر این نکته که این ترتیب در صورت لزوم می توانست از بالا به پایین، سلسله مراتب اداری را وارونه طی کند. پس در شرکت «یومیموتو» من زیردست همه شدم.

روز هشتم ژانویه سال 1990، آسانسور مرا در آخرین طبقه ساختمان «یومیموتو» بیرون انداخت. پنجره ته راهرو مانند پنجره شکسته یک هواپیما، مرا بلعید. شهر خیلی دور به نظر می رسید، آنقدر دور که شک کردم روزی پایم به آنجا رسیده باشد.

حتی به فکرم هم خطور نکرد که باید خودم را به اطلاعات معرفی کنم. در واقع در ذهنم هیچ فکری نبود، جز شیفتگی در برابر فضای تهی پشت پنجره سراسری و بس. سرانجام صدایی خشن، نامم را از پشت سر صدا زد. برگشتم. مردی در حدود پنجاه سال سن، کوتاه قد، لاغر و زشت مرا با نارضایتی نگاه می کرد.