کتاب اعترافات نات ترنر

The confessions of Nat Turner
کد کتاب : 15169
مترجم :

شابک : 978-6006047584
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 552
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1967
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

برنده جایزه پولیتزر سال 1967

معرفی کتاب اعترافات نات ترنر اثر ویلیام استایرن

در اواخر تابستان 1831 ، در یک قسمت دورافتاده در جنوب شرقی ویرجینیا ، تنها شورش موثر و پایدار در سالنامه برده داری سیاه پوستان آمریکا رخ داد ...

این شورش توسط یک واعظ برجسته نگرو به نام نات ترنر ، برده تحصیل کرده ای که احساس می کرد خود را مأمور الهی می داند تا همه سفیدپوستان منطقه را نابود کند ، رهبری شد.

«اعترافات نات ترنر» را نات در حالی که روزهای سرد پاییزی قبل از اعدام در زندان به سر می برد ، روایت می کند. داستان جذاب در کل زندگی Nat وجود دارد و در آن روز خونین در ماه اوت به اوج اجتناب ناپذیر و خردکننده خود می رسد.

»اعترافات نات ترنر» نه تنها یک شاهکار قصه گویی است. همچنین از لحاظ انسانی جوهره آزار دهنده برده داری سیاه را نشان می دهد. از طریق ذهن یک برده ، «ویلیام استایرن» یک واقعه فاجعه بار را دوباره ایجاد کرده و بدبختی ها ، ناامیدی ها و امیدها را درهم آمیخته است ، که باعث شد این سیاه پوست خارق العاده از جبهه های اولیه تاریخ ما قیام کند و باعث سرنگونی کسانی شود که قوم او را به اسارت گرفتند.

ویلیام استایرون (1925-2006) ، اهل ویرجینیا تایدواتر ، فارغ التحصیل دانشگاه دوک و کهنه سرباز سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده بود. از کتابهای او می توان به خواب در تاریکی ، راهپیمایی طولانی ، به آتش کشیدن این خانه ، اعترافات نات ترنر ، انتخاب سوفی ، این غبار آرام ، تاریکی قابل مشاهده و یک صبح آب تیز اشاره کرد. وی از طرف بنیاد مرکز یهودیان آشویتس جایزه پولیتزر برای داستان ، مدال هاولز ، جایزه کتاب آمریکایی ، لژیون دونور و جایزه شاهد به عدالت را دریافت کرد. وی با همسرش ، شاعر و فعال رز استایرون ، بیشتر عمر بزرگسالی خود را در راکسبری ، کانکتیکات و در وینارد هیون ، ماساچوست زندگی کرد و در آنجا دفن شده است.

کتاب اعترافات نات ترنر

ویلیام استایرن
ویلیام کلارک استایرن جونیور، زاده ی 11 ژوئن 1925 و درگذشته ی 1 نوامبر 2006، مقاله نویس و رمان نویس آمریکایی بود. استایرن در هیلتون ویلج واقع در ویرجینیا به دنیا آمد و در جنوب رشد یافت و عاشق و شیفته ی فرهنگ و تاریخ آن بود. استایرن در مدرسه های هیلتون و موریسون تحصیل کرد تا این که پدرش او را به مدرسه ی مسیحی و پیش دانشگاهی کرایست چرچ فرستاد.او پس از سپری کردن دوران مدرسه، در کالج دیویدسون ثبت نام کرد و در سن هجده سالگی، شروع به خواندن آثار نویسندگانی کرد که تأثیر شگرفی در رمان نویس و نویسنده ش...
قسمت هایی از کتاب اعترافات نات ترنر (لذت متن)
تمام بردگان شورشی نابود یا دستگیر شده اند و به استثنای رهبرشان، همه محاکمه و اعدام شده اند بی این که حرف قانع کننده ای دربارۀ انگیزه های اصلی یا روش های پیشبرد اهداف شان گفته باشند. هر چیزی که به این واقعۀ دردناک مرتبط می شد در هاله ای از ابهام قرار داشت تا این که نات ترنر، رهبر این گروه سنگدل که نامش در سراسر امپراتوری گستردۀ ما طنین انداز بود، دستگیر شد. مرد تنهایی این «راهزن بزرگ» را در غاری نزدیک سکونتگاه ارباب مرحومش، روز یکشنبه سی ام اکتبر، بدون کوچک ترین مقاومتی دستگیر کرد.