کتاب مثل یک کوسه ماهی در موج

Like a shark
کد کتاب : 15428
مترجم :
شابک : 978-9642430758
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مثل یک کوسه ماهی در موج اثر شارل بودلر

کتاب مثل یک کوسه ماهی در موج منتخبی است از سروده های مدرن و خواندنی دفتر شعر “گل های بدی” به قلم شاعر فرانسوی مکتب سمبولیسم، شارل بودلر، ترجمه و بازسرایی آسیه حیدری شاهی سرایی و چاپ انتشارات افراز. اشعاری که درماندگی، ناامیدی، دلهره و بدبختی انسان ها در دنیای مدرن را به تصویر می کشند. در انتهای کتاب شعر و اندیشه ی شارل بودلر مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب مثل یک کوسه ماهی در موج

شارل بودلر
شارل بودلر، زاده ی ۹ آپریل ۱۸۲۱ و درگذشته ی ۳۱ آگوست ۱۸۶۷، شاعر و نویسنده ای فرانسوی بود. بودلر در پاریس به دنیا آمد. او تحت تأثیر پدر به سمت هنر گرایش پیدا کرد، زیرا بهترین دوستان پدرش هنرمند بودند. بودلر بیشتر روزها با پدرش به دیدن موزه ها و نگارخانه ها می رفت. او در ۶ سالگی پدرش را از دست داد و یک سال بعد، مادرش با سروانی به نام ژاک اوپیک ازدواج کرد. بودلر در ۱۱ سالگی مجبور شد همراه خانواده به لیون مهاجرت کند. بودلر در ۲۱ سالگی ازدواج کرد. او علاوه بر شعر، به کار نقد نیز روی آورد. بودلر از...
دسته بندی های کتاب مثل یک کوسه ماهی در موج
نکوداشت های کتاب مثل یک کوسه ماهی در موج
می دود، می رقصد، به خویش می پیچد زندگی بی آنکه بداند چرا، وقیحانه و پرشرر، در افق ناپایا شب از راه می رسد، شهوت انگیز کم رنگ می شود همه چیز، حتی گرسنگی محو می شود همه چیز، حتی شرم و شاعر، نفسی به راحتی می کشد روح من مثل مهره های پشتم خواب می خواهد، خواب با قلبی آکنده از رویاهای شوم، می روم تا آرام بگیرم می لولم در پرده هاتان، آی سیاهی های سرد!

قسمت هایی از کتاب مثل یک کوسه ماهی در موج (لذت متن)