کتاب دفترچه خاطرات سنگی

The Stone Diaries
کد کتاب : 15696
مترجم :
شابک : 978-9648564730
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 340
سال انتشار شمسی : 1386
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه پولیتزر برای داستان سال 1995

نامزد جایزه ادبی من بوکر سال 1993

برنده جایزه ملی حلقه منتقدان کتاب سال 1994

برنده جایزه ی گاورنر جنرال سال 1993

معرفی کتاب دفترچه خاطرات سنگی اثر کارول شیلدز

کتاب دفترچه خاطرات سنگی، داستان سفر یک زن کاملا معمولی به درون زندگی اسن. دیزی استون گودویل متولد 1905 ، نقش های کودک ، همسر ، بیوه و مادر را بازی می کند و سرانجام به پیری می رسد. دیزی که از ناتوانی اش در درک جایگاه خود در زندگی اش گیج شده ، سعی می کند راهی پیدا کند تا داستان خود را در درون یک رمان که خودش درباره ی محدودیت های زندگی نامه نویسی است ، بیان کند. زندگی او با حادثه ای زنده است و با این وجود او همچنان احساس ناتوانی می کند. او گوش می کند ، مشاهده می کند و از طریق قدرت تخیل، شاهد زندگی خود می شود: تولد ، مرگ و روابط از دست رفته ی نگران کننده ای که حالا دیزی سعی در یافتن خلأ هایش آن دارد. تلاش دیزی برای یافتن جایی برای خود در زندگی خودش الگویی از دهه های ناآرام دوران ما است. کارول شیلدز ، نویسنده ی کتاب دفترچه خاطرات سنگی، آناتومیستی شوخ و دلسوز برای قلب انسان است. او به طور متمایزی فضایی را در کتابش خلق می کند که در آن مسائل خانه و خانوادگی با مهمترین مسائل حیات بشر برخورد می کند و حتی پیوند می خورد. او با کنایه و شوخ طبعی رشته های مختلف دفترچه خاطرات سنگی را به هم می بافد تا غنی ترین و همچنین تلخ ترین رمان خود تا به امروز را خلق کند.
دفترچه خاطرات سنگی موفق به دریافت جایزه ی پولیتزر در سال 1995، جایزه ی ملی منتقدان آمریکا و جایزه ی داستان های انگلیسی زبان کانادا شده است.

کتاب دفترچه خاطرات سنگی

کارول شیلدز
کارول آن شیلدز "وارنر" (Carol Ann Shields, née Warner; زاده ۱۶ مهٔ ۱۹۳۵ - درگذشته ۱۷ ژوئیه ۲۰۰۳)، مؤلف آمریکایی-کانادایی است که برنده جایزه پولیتزر برای داستان در سال ۱۹۹۵ میلادی شده‌است.او بیشتر به خاطر رمانش در سال 1993 به نام "دفترچه خاطرات سنگی" شناخته شده است ، که جایزه پولیتزر ایالات متحده را برای داستان و همچنین جایزه فرماندار کل در کانادا کسب کرده است.
نکوداشت های کتاب دفترچه خاطرات سنگی
One of the best novels I have read this year…deft, funny, poignant, surprising, and beautifully shaped.
یکی از بهترین رمان هایی که امسال خوانده ام ... هوشمندانه ، خنده دار ، تند و تیز ، غافلگیر کننده و زیبا.
Margaret Atwood

Carol Shields is a name to set beside Margaret Atwood and Alice Munro
کارول شیلدز نامی است که کنار اسامی ای چون مارگارت آتوود و آلیس مونرو قرار می گیرد.
Anita Brookner

Infused with a sly humor.
سرشار از شوخ طبعی حیله گرانه.
 Washington Post Book World Washington Post Book World

قسمت هایی از کتاب دفترچه خاطرات سنگی (لذت متن)
عاشق این گل بود. حتی در خواب هم می توانست نقش دل انگیزش را بکشد. کاسبرگ پشتی، استوانه ای،کاسبرگ جانبی نیام؛ برگچه های نیام تکمه و ریشه. گیاهی معمولی بود؛ بله. ولی از خانواده ی شگفت انگیز ارکیده. این شکوفه های ظریف چین واچین به او تعلق داشت. او ماه ها روی آن کارکرده بود و حالا صاحب تمام قسمت های ابریشمی تاخورده و نیز راهکار عالی نظری بازپروری آن بود. راهکاری که آن را از خاک حقیر میان قاره ای بلند کرده و تمام زیبایی اش را در مقابل چشم بشریت» مخصوصا در مقابل چشمان بارکر قرار می دهد.(به این مسأّله بی هیچ تکبری اعتقاد داشت.)آن قدر چشم به این موجود زنده ی منحصربه فرد می دوخت که آرزوهایی پیچیده در درونش بیدار می شد.

پیرمرد وقتی به این قسمت از صحبت هایش می رسید سخنانش را با شور و شوق بیشتری ادا می کرد: زندگی" انسان در این کره ی خاکی..." و برای روشن کردن بارکر فلت جوان و حساس» سخنان جاناتان سوییفت را نقل می کرد: «اگرکسی بتواند محصول یک زمین را دو برابر کند انسان شایسته تری است و خدمت اساسی تری برای وطنش انجام می دهد. خدمتی بس والاتر ازآنچه تمام سیاستمداران انجام می دهند.»