کتاب اخگر پردیس

Fire from Heaven
کد کتاب : 15761
مترجم :
شابک : 978-9643114558
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 662
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 16 اردیبهشت
نوع چاپ : دیجیتال - POD

نامزد جایزه من بوکر سال 1970

معرفی کتاب اخگر پردیس اثر ماری رنولت

کتاب «اخگر پردیس» رمانی تاریخی نوشته مری رنو در سال ۱۹۶۹ درباره دوران کودکی و جوانی اسکندر مقدونی است. بر اساس گزارش ها، این الهام بخش اصلی فیلم الکساندر الیور استون بود.
زیبایی، قدرت و سرکشی اسکندر از بدو تولد آشکار بود، اما دوران کودکی او این هدایا را به یک پادشاه تبدیل کرد. مادرش المپیاس و پدرش فیلیپ پادشاه مقدونیه برای وفاداری پسرشان با یکدیگر جنگیدند و از گهواره به اسکندر سیاست و انتقام را آموزش دادند. عشق او به جوانان هفایستیون به او اعتماد کرد، در حالی که آموزش ارسطو ذهن او را برانگیخت و ایلیاد هومر به آرزوهای او دامن زد. او با کشتن اولین مرد خود در جنگ در سن دوازده سالگی، در شانزده سالگی نایب السلطنه و در هجده سالگی فرمانده سواره نظام مقدونیه شد، به طوری که در زمان کشته شدن پدرش، مهارت های اسکندر به اندازه جاه طلبی آتشین او افزایش یافته بود.
«ماری رنولت» معروف به نام مستعار مری رنو نویسنده انگلیسی بود که بیشتر به خاطر رمان‌های تاریخی‌اش در یونان باستان شناخته می‌شود.
او در سال 1905 در فارست گیت به دنیا آمد و از سال 1924 تا 1928 در کالج سنت هیو آکسفورد تحصیل کرد. پس از فارغ التحصیلی از سنت هیو به عنوان پرستار کار کرد و شروع به نوشتن اولین رمان های خود کرد که معاصر بودند.
آثار رنو اغلب ریشه در مضامین مربوط به عشق، تمایلات جنسی دارند. کتاب‌های او در زمان انتشار، طرفداران زیادی از همجنس‌گرایان را به خود جلب کرد، زمانی که تعداد کمی از آثار رایج همجنس‌بازی را با دیدی مثبت به تصویر می‌کشیدند. آثار او به طور کلی با استقبال مثبت منتقدان مواجه شده است. او جوایز و افتخارات متعددی را چه در دوران حیاتش و چه پس از مرگش دریافت کرده است.

کتاب اخگر پردیس

ماری رنولت
ماری رنولت (به انگلیسی: Mary Renault؛ ۴ سپتامبر ۱۹۰۵ – ۱۳ دسامبر ۱۹۸۳) با نام اصلی آیلین ماری چالانس نویسنده‌ای بریتانیایی بود که بیشتر به خاطر رمان‌های تاریخی‌اش دربارهٔ یونان باستان مشهور است. افزون بر تصویرپردازی‌های داستانی‌اش از تسئوس، سقراط، افلاطون، و اسکندر کبیر، او یک زندگی‌نامهٔ تاریخی غیر داستانی دربارهٔ اسکندر نیز نوشت.