کتاب هستی و آگاهی

Selected Writings
و چند نوشته دیگر
کد کتاب : 16242
مترجم :

شابک : 978-6005865400
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 125
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب هستی و آگاهی اثر کارل مارکس

کارل هاینریش مارکس فیلسوف ، اقتصاددان ، مورخ ، جامعه شناس ، نظریه پرداز سیاسی ، روزنامه نگار و انقلابی سوسیالیست آلمانی بود. مارکس متولد تریر آلمان است و در دانشگاه حقوق و فلسفه خوانده است. وی به دلیل انتشارات سیاسی تابعیت خود را از دست داد و با همسر و فرزندانش در لندن برای مدت چند دهه در تبعید به سر برد و در آنجا به توسعه اندیشه خود با همکاری فریدریش انگلس متفکر آلمانی پرداخت و به انتشار نوشته های خود ادامه داد. اندیشه سیاسی و فلسفی مارکس تأثیر بسزایی در تاریخ فکری ، اقتصادی و سیاسی بعدی داشت. از نام وی به عنوان صفت ، اسم و مکتب نظریه اجتماعی استفاده شده است. نظریه های انتقادی مارکس در مورد جامعه ، اقتصاد و سیاست که در مجموع به عنوان مارکسیسم شناخته می شوند ، معتقدند که جوامع بشری از طریق درگیری طبقاتی توسعه می یابند. در شیوه تولید سرمایه داری ، این خود در تضاد بین طبقات حاکم (معروف به بورژوازی) که وسایل تولید را کنترل می کنند و طبقات کارگر (معروف به پرولتاریا) نمود پیدا می کند که با فروش نیروی کار خود در ازای آن ، این ابزارها را امکان پذیر می کند. او در مورد کاپیتالیسم و تاثیر آن بر جوامع نوشته های بسیار زیادی دارد.
کتاب هستی و آگاهی مجموعه ای از چهار مقاله از مارکس است. این مقاله ها که در دو بخش تقسیم بندی شده اند شامل مقاله مفهوم ماتریالیستی تاریخ، هستی و آگاهی و سرمایه داری و از خود بیگانگی بشر در بخش اول و در باب اقتصاد سیاسی در بخش دوم می شود.
این مجموعه توسط امیرهوشنگ افتخاری راد و محمد قائدی گردآوری و ترجمه شده است. کتاب هستی و آگاهی را نشر ناهید منتشر کرده است.

کتاب هستی و آگاهی

کارل مارکس
کارل مارکس، زاده ی 5 می 1818 و درگذشته ی 14 مارس 1883، فیلسوف، جامعه شناس، تاریخ دان و اقتصاددان آلمانی و از تأثیرگذارترین اندیشمندان تمام اعصار بود.مارکس در شهر تریر، دوره ی دبیرستان را به پایان رساند و در دانشگاه بن به تحصیل رشته ی حقوق پرداخت. او یک سال بعد به برلین رفت و در دانشگاه آن شهر در رشته های فلسفه و تاریخ به تحصیل ادامه داد. مارکس در سال 1841 با ارائه ی تز دکترای خود درباره ی اختلاف فلسفه ی طبیعت دموکریتوس و اپیکور، تحصیلات دانشگاهی خود را به روش مکاتبه ای در دانشگاه ینا به پایان...
دسته بندی های کتاب هستی و آگاهی
قسمت هایی از کتاب هستی و آگاهی (لذت متن)
تجربه حسی (رجوع کنید به فویرباخ) باید اساس همه علوم باشد. تنها زمانی یک علم، علمی حقیقی است که مبتنی بر تجربه حسی، به دو شکل ادراک حسی و نیاز حسی باشد یعنی از طبیعت منتج شود. کل تاریخ، آمادگی بشر برای تبدیل شدن به موضوع ادراک حسی و توسعه نیازهای انسان است (به معنای دقیق کلمه نیازهای بشری). خود تاریخ یک بخش واقعی از تاریخ طبیعی، بخشی از تکامل «طبیعت» به انسان است. یک روز، علوم طبیعی، علوم انسانی را در بر خواهد گرفت، همان طور که علم انسانی با علم طبیعی یکی خواهد شد و تنها یک علم واحد به وجود خواهد آمد.