کتاب متافیزیک جوانی

Selected Writings
و چند مقاله دیگر
کد کتاب : 71305
مترجم :
شابک : 978-6229829295
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 242
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب متافیزیک جوانی اثر والتر بنیامین

والتر بنیامین فیلسوف، منتقد فرهنگی و مقاله نویس یهودی آلمانی بود. بنیامین یک متفکر التقاطی با ترکیب عناصر ایده آلیسم آلمانی، رمانتیسیسم، مارکسیسم غربی و عرفان یهودی، کمک های ماندگار و تاثیرگذاری به نظریه زیبایی شناسی، نقد ادبی و ماتریالیسم تاریخی کرد. او با مکتب فرانکفورت ارتباط داشت و همچنین با متفکرانی مانند برتولت برشت نمایشنامه نویس و گرشوم شولم محقق کابالا دوستی شکل داد. او همچنین با هانا آرنت، نظریه‌پرداز سیاسی و فیلسوف آلمانی از طریق ازدواج اولش با پسر عموی بنیامین، گونتر آندرس، ارتباط داشت.

از شناخته شده ترین آثار بنیامین می توان به مقالات «اثر هنری در عصر بازتولید مکانیکی» (1935) و «تزهایی در مورد فلسفه تاریخ» (1940) و همچنین همین مقاله "متافیزیک جوانی" اشاره کرد. کار اصلی او به عنوان یک منتقد ادبی شامل مقالاتی درباره بودلر، گوته، کافکا، کراوس، لسکوف، پروست، والسر و نظریه ترجمه بود. در سال 1940، بنیامین در سن 48 سالگی در پورتبو در مرز فرانسه و اسپانیا در حالی که تلاش می کرد از ورماخت متجاوز فرار کند، خودکشی کرد. اگرچه در طول زندگی اش تحسین عمومی از او دریغ شد، دهه های پس از مرگ او شهرت پس از مرگش را به دست آورد.
در سال 1932، در جریان آشفتگی قبل از تصدی پست صدراعظم آلمان توسط آدولف هیتلر، بنیامین برای چند ماه آلمان را به مقصد جزیره اسپانیایی ایبیزا ترک کرد. او سپس به نیس نقل مکان کرد و در آنجا به فکر کشتن خود افتاد. با درک اهمیت اجتماعی سیاسی و فرهنگی آتش سوزی رایشستاگ (27 فوریه 1933) به عنوان تصرف واقعی قدرت کامل توسط نازی ها در آلمان، و سپس با آزار و اذیت بعدی یهودیان، به پاریس نقل مکان کرد، اما قبل از انجام این کار به دنبال سرپناهی رفت. در خانه برتولت برشت مدتی را ماند. با تمام شدن پول، بنجامین با ماکس هورکهایمر همکاری کرد و از موسسه تحقیقات اجتماعی بودجه دریافت کرد و بعدا برای همیشه به تبعید رفت. او در پاریس با دیگر هنرمندان و روشنفکران آلمانی پناهنده آشنا شد. او با هانا آرنت، رمان نویس هرمان هسه و آهنگساز کرت ویل دوست شد...

کتاب متافیزیک جوانی

والتر بنیامین
والتر بنیامین، زاده ی 15 جولای 1892 و درگذشته ی 27 سپتامبر 1940، فیلسوف، مترجم، نویسنده، برنامه ساز رادیو و زیبایی شناس مارکسیست آلمانی بود. بنیامین در خانواده ای ثروتمند و یهودی در برلین به دنیا آمد. او در دانشگاه به تحصیل در رشته های فلسفه، تاریخ هنر، و ادبیات پرداخت. بنیامین در جوانی، مدتی به فراگیری عرفان و فلسفه در دین یهود روی آورد. او از اعضای مکتب فرانکفورت و یکی از منتقدین فرهنگی، دانشمندان ادبی، و ژورنالیست های اجتماعی برجسته در نیمه ی اول قرن بیستم در آلمان بود. بنیامین از امپریالی...
قسمت هایی از کتاب متافیزیک جوانی (لذت متن)
شخصیت ویرانگر کار خود را انجام می دهد؛ تنها کاری که از آن پرهیز می کند آفریدن است. درست به همان سیاقی که آفریننده جویای انزواست، ویرانگر را باید پیوسته مردم در میان گرفته باشند، همان گواهان کارایی او. شخصیت ویرانگر یک علامت است. درست همانطور که علامت سه وجهی از هر سو در معرض باد است، او نیز در معرض سخنان یاوه قرار دارد. مصون داشتن او از این سخنان بیهوده است.