کتاب آشوب: نقاط عطف برای کشورهای بحران زده

Upheaval: How Nations Cope with Crisis and Change
کد کتاب : 16290
مترجم :
شابک : 978-9644891144
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 636
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

آشوب (شومیز)
Upheaval: How Nations Cope with Crisis and Change
نقاط عطف برای کشورهای بحران زده
کد کتاب : 114338
مترجم :
شابک : 978-9644891144
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 636
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آشوب: نقاط عطف برای کشورهای بحران زده اثر جرد دایموند

کتاب "آشوب، نقاط عطف برای کشورهای بحران زده " نوشته روشنفکر آمریکایی "جارد دایمونداست" میباشد.

"جارد دایمونداست" در این کتابش با دیدی متفاوت و کارشناسی با مثال های متعدد زنده،خواننده را به درکی جدید از تمدن و علل رشد و سقوط آنها اشاره میکند.او توضیح میدهد که در هنگام بحران در جهان،چگونه برخی کشور ها در برابر این بحران مقوامت میکنند و آسیبی کشوران را تهدید نمیکند.
وی با ارائه مثال هایی از بحرانهای گذشته که در کشورهایی مانند فنلاند ، ژاپن ، شیلی ، اندونزی ، آلمان ، استرالیا و ایالات متحده رخ داده است ، موضوع را کاملا از جنبه های گوناگون بررسی میکند.

کتاب "آشوب، نقاط عطف برای کشورهای بحران زده " الگوهای منحصر به فرد کشور هایی که در شرایط بحرانی جان سالم به در بردند را تشریح میکند و در ادامه توضیح میدهد که آیا این الگوها برای آینده جوامع میتواند مفید باشد یا خیر؟آیا میتوان با استفاده همان الگو ها کشوری بحران زده را نجات داد یا خیر؟

"جارد دایمونداست" با افزودن یک بعد روانشناختی به تاریخ،جغرافیا،زیست شناسی و شناخت انسان،از این فاکتورها ، تحت عنوان فاکتور های موثر در برابر بحران ها یاد میکند.

کتاب آشوب: نقاط عطف برای کشورهای بحران زده

جرد دایموند
جرد دایموند، زاده ی 10 سپتامبر 1937، دانشمند و نویسنده ای آمریکایی است.دایموند در بوستون به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه هاروارد در سال 1958 و دکترای خود را در فیزیولوژی و بیوفیزیک غشاء از دانشگاه کمبریج در سال 1961 گرفت. دایموند پس از فارغ التحصیلی از کمبریج، به عنوان محقق به دانشگاه هاروارد بازگشت و تا سال 1965 در آنجا به فعالیت ادامه داد. او در سال 1968 استاد فیزیولوژی دانشکده ی پزشکی دانشگاه کالیفرنیا شد. دایموند در سال 1999 مدال ملی دانش را کسب کرد و در سال 2009 دکترای اف...
نکوداشت های کتاب آشوب: نقاط عطف برای کشورهای بحران زده
I'm a big fan of everything Jared Diamond has written, and his latest is no exception. He shows that there's a path through crisis, and that we can choose to take it.
من طرفدار همه آثار دایموند هستم. او نشان می دهد که راهی برای عبور از بحران وجود دارد و ما می توانیم آنرا انتخاب کنیم.
Bill Gates

Jared Diamond does it again: another rich, original, and fascinating chapter in the human saga, this one on how societies have extricated themselves from wicked crises-with vital lessons for our difficult times.
یکی دیگر از فصل های غنی ، اصلی و جذاب در حماسه های انسان ، این کتاب در مورد چگونگی بیرون کشیدن جوامع از بحران های سخت است به همراه دروس حیاتی برای دوران دشوار ما.
Steven Pinker

قسمت هایی از کتاب آشوب: نقاط عطف برای کشورهای بحران زده (لذت متن)
هنگامی که دایموند «ارزش های اجتماعی بسیار تساوی طلبانه» را نوعی منش جمعی توصیف می کند که در استرالیا «عوض نشده»، برخلاف اینکه فصلی در باب تاریخچۀ نژادپرستی قانونی کشور نوشته است، تعریفی از تساوی طلبی را مد نظر دارد که فقط درمورد مردمان سفیدپوست صدق می کند. وقتی می گوید «منزلت اجتماعی در ژاپن بیشتر به تحصیلات بستگی دارد تا وراثت و پیوند خانوادگی»، معنا و مفهوم زن بودن را نادیده گرفته است. در جای دیگر اعتراف می کند: «البته فهرستی که من از مشکلات آمریکا ارائه می کنم جامع نیست. مشکلاتی که نیاورده ام شامل روابط نژادی و نقش زنان می شود». یعنی مشکلاتی که گریبانگیر بیشتر آمریکایی هاست.