کتاب زبان عکس

Photolanguage
عکس چگونه از ماجراها و روابط پرده بر می دارد
کد کتاب : 16491
مترجم :

شابک : 978-6005759037
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زبان عکس اثر رابرت اکرت

کتاب زبان عکس

(عکس چگونه از ماجراها و روابط پرده بر می دارد) با استفاده از 150 عکس در طول 100 سال ، موضوعاتی مانند قدرت ، اغوا ، جاودانگی ، شور و خودشیفتگی را بررسی می کند.آن هم از دریچه مدیومی به نام عکاسی.

رابرت اکرت نویسنده کتاب زبان عکس تفسیرهای شخصی خود را با اشتراک می گذارد. این کتاب علاوه بر اینکه برای متخصصین این رشته و دانشجویان رشته عکاسی و فلسفه هنر مناسب است، به گونه ای به نگارش در آمده است که می تواند طیف زیادی از خوانندگان را در بر گیرد و اطلاعات مفید و جالبی را در اختیار آنها قرار دهد. این کتاب به شما کمک می کند تا اساسا به خود مدیوم عکاسی از دریچه ای مفهوم پردازانه بیاندیشید. بعد از آن از این مدیوم به مثابه ابزاری کاربردی در جهت افشای حقیقت چیز ها یاد می کند که می تواند برای هر خواننده ای مفید باشد.

رابرت یوکرت دکترای خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه کلمبیا و گواهی روانشناسی را از موسسه ویلیام آلانسون وایت دریافت کرد و در آنجا با رولو می و اریش فروم آموزش دید. وی در خدمات مشاوره ای در دانشگاه کلمبیا ، کالج سیتی نیویورک کار کرده و رئیس سابق انجمن روانشناسان روانکاوی است.

کتاب زبان عکس

قسمت هایی از کتاب زبان عکس (لذت متن)
بدون آگاهی پیشین از این که افرادی که در عکس هستند چه کسانی هستند و هنگام گرفتن عکس چه اتفاقی در جریان بوده است، خود امری خوشایند است. در واقع در این کتاب ما در مواردی به این تحلیل کورکورانه به دست خواهیم زد.) اما تحلیل گر خوب تک خود را به هر آنچه که به نظر مرتبط با عکس است مجهز می کند و درست مانند منتقد ادبی کار آمد که هنگام تحلیل رمان خود را به اطلاعات پس زمینه مجهز می کند - اطلاعاتی مانند تاریخ فرهنگی دوره ای که رمان در آن نوشته شده است و یا زندگینامه مولف و غیره، تحلیل گر عکس از خود می پرسد این آدم ها کیستند؟ برای چه در این لحظه و در این جا گرد هم آمید و اند؟ این زنان در آن زمان معین شبیه چه بوده است؟

نه این گول زدن نیست ب ا کاندن ماجرا به سمت و سوی عکس است و استفاده از آن چیزی است که در ک ده است. یکی از مواردی که نادیده گرفته می شود، فصل موضوع یا عکس است. موضوع در دست دارد بیننده در باره او چگونه فکر کند؟ و عکاس تلاش می کند با کادر بندی وان داوری را به بیننده تحمیل کند؟ این پرسش ها به ویژه در مورد تحلیل عکس های تبلیغاتی از آدم های سرشناس و عکس های خبری در نشریات که مقاصد میخ ی را دنبال می کنند مصداق پیدا می کند. اما اینها مثال های روشنی هستند، زیرا تیم های خانوادگی نیز از سوی موضوع به عکاس ، این نوع پالایش آگهانه صورت می گیرد