کتاب مرد است و احساسش

The Man of Feeling
کد کتاب : 1688
مترجم : پریسا شبانی داریانی
شابک : 978-964-369-475-3
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 201
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

خابیر ماریاس از برجسته ترین و پرفروش ترین نویسندگان اسپانیا

معرفی کتاب مرد است و احساسش اثر خابیر ماریاس

کتاب مرد است و احساسش، رمانی نوشته ی خابیر ماریاس است که اولین بار در سال 1986 منتشر شد. خواننده ای جوان در سفری با قطار از پاریس به مادرید، شیفته ی افرادی می شود که در کوپه، همراهش هستند: تاجری میانسال، همسر اغواگر او و مردی دیگر که همراه آن هاست. خیلی زود زندگی او که پر است از سفر، هتل های لوکس، و تمرین و اجراهای مختلف، با زندگی این سه نفر گره می خورد و این شخصیت درمی یابد که به شکلی غیرمنتظره، مسحور زیبایی ناتالیا شده است. رمان مرد است و احساسش، داستانی به یاد ماندنی درباره ی تولد و مرگ یک احساس است. این کتاب که به شکلی هنرمندانه، تمایلات و خاطرات را در هم می آمیزد، به کاوش در ماهیت عشق می پردازد و این سوال را مطرح می کند: آیا هیچوقت می توانیم به شکلی واقعی چیزی را به خاطر آوریم که دیگر وجود ندارد؟

کتاب مرد است و احساسش

خابیر ماریاس
خابیر ماریاس، زاده ی ۲۰ سپتامبر ۱۹۵۱، رمان نویس، مترجم و ستون نویس روزنامه اهل اسپانیا است.او متولد ۱۹۵۱ در مادرید است و نخستین تجربه اش در زمینه ی برگردان ادبی، با ترجمه ی «دراکولا» در دوران نوجوانی اش شروع شد و بعدها آثاری از جان آپدایک، توماس هاردی، جوزف کنراد، ولادیمیر ناباکوف، ویلیام فاکنر، رودیارد کیپلینگ، هنری جیمز، رابرت لویی استیونسن و ویلیام شکسپیر را به اسپانیایی برگرداند. او در سال ۱۹۷۹ جایزه ی ملی اسپانیا را برای ترجمه دریافت کرد.خابیر ماریاس علاوه بر نویسندگی، منتقد و روزنامه نگ...
نکوداشت های کتاب مرد است و احساسش
Marías's riveting novel about an opera singer and an affair.
رمان هیجان انگیز ماریاس درباره ی یک خواننده ی اپرا و یک رابطه.
Amazon Amazon

Ambitious, ironic, philosophical, and ultimately compassionate.
بلندپروازانه، کنایه آمیز، فلسفی و فوق العاده مشفقانه.
The New York Times Book Review

Astonishing.
خیره کننده.
The Times Literary Supplement

قسمت هایی از کتاب مرد است و احساسش (لذت متن)
معتقدم عشق در نگاه کلی، بر پایه ی انتظار و یادآوری خاطرات شکل می گیرد. احساسی است که به بیشترین مقدار تخیل نیاز دارد، و نه فقط زمانی که شخص، حضور آن را حس می کند، بلکه وقتی آمدن آن را نیز می بیند.

عشق همیشه وجهی خیالی دارد، صرف نظر از این که در هر زمانی چقدر آن را ملموس یا واقعی در نظر بگیریم.