کتاب اظهار نامه ها

Questionnaire
  • 30 % تخفیف
    60,000 | 42,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: اریش اریش
    نویسنده:
کد کتاب : 16908
مترجم : آنوش عزیزی
شابک : 978-6009782178
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 68
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب اظهار نامه ها اثر ماکس فریش

«اظهارنامه» معمولا ما را یاد اظهارنامه های اداری و مالیاتی می اندازد. اظهارنامه ها همیشه چیزهایی دربارهٔ سوابق، املاک، درآمد، شغل و شرایط خانوادگی و اطلاعاتی از این دست می پرسند اما اظهارنامه های ماکس فریش شما را به کندوکاو دنیای درون دعوت می کنند و در برابر بازجویی از نفس و روح قرار می دهند. ماکس فریش در کاری جسورانه از اظهارنامه، این صورت خشک اداری، یک گونه ادبی ساخته است.
«اظهارنامه ها» یازده مجموعه پرسش را درموضوعات مشخص زناشویی، زنان، امید، طنز، پول، پدر بودن، وطن، دارایی، مرگ و بقای نوع بشر مطرح می کنند که هر کس بسته به احوال خود آنچه باید از آنها دریابد، در آنها می یابد.
ویژگی ای که به اظهارنامه های ماکس فریش اصالت ادبی می بخشد، این است که پرسش هایش، از بنیاد رودرروی کارکرد اظهارنامه می ایستند. کار اظهارنامه بازجویی رویدادها و اوضاع آفاقی و عینی است؛ اظهارنامه های ماکس فریش، برعکس، حالات انفسی و وجودی را بازمی پرسند. اظهارنامه جهان را چهارچوب بندی می کند تا پاسخگو را در قفسهٔ مناسبش قرار دهد.
اظهارنامه های ماکس فریش اما، پاسخگو را به چهارچوب هایش بی اعتماد و او را به کشف ناامنی جهان دعوت می کنند.

کتاب اظهار نامه ها

ماکس فریش
ماکس فریش ، زاده ۱۵ می ۱۹۱۱ و درگذشته ی ۴ آپریل ۱۹۹۱، داستان نویس، نمایش نامه نویس و معمار سوییسی بود. فریش در دانشگاه زوریخ ادبیات آلمانی خواند و در سال ۱۹۳۴ اولین رمانش را به رشته ی تحریر درآورد. او پس از انتشار دومین رمانش تصمیم گرفت نویسندگی را رها کند و به معماری روی آورد، اما پس از دریافت جایزه ی «کنراد فردیناند مایر»، دوباره نویسندگی را از سر گرفت. فریش در سال ۱۹۵۴ کتاب «اشتیلر» را منتشر کرد و با این اثر در دنیای ادبیات مشهور شد.