کتاب فنون مدیریت کلاس

Maintaining Sanity in the Classroom
(رویکرد روان شناختی به بهسازی آموزشی و ارتباطات مدرسه)
کد کتاب : 17089
مترجم :
علیرضا روحی
شابک : 978-6005510089
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 496
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب فنون مدیریت کلاس اثر رودولف درایکورس

"فنون مدیریت کلاس" از "رودولف درایکورس"، اثری است که "رویکرد روان شناختی به بهسازی آموزشی و ارتباطات مدرسه" را مورد بررسی قرار می دهد. "رودولف درایکورس" در این اثر اطلاعات عمیق و خردمندانه ای پیرامون تکنیک های لازم و ضروری در مدیریت کلاس را برای معلمان و والدین فراهم می کند. یادگیری رفتارهای نادرست که کودکان به دلیل توجه ، قدرت ، انتقام و یاس نشان می دهند و نحوه برخورد با این رفتارها برای کمک به کودکان با روشی محترمانه و موفق ، به صورت واضح در کتاب "فنون مدیریت کلاس" از "رودولف درایکورس" تشریح می شود.
در این کتاب ایده های بسیاری مانند رویکرد بحث در مورد رفتارها به صورت گروهی در کلاس وجود دارد که کودکان را به درک رفتارهای خود و همچنین رفتارهای دوستانشان و چگونگی کمک به یکدیگر سوق می دهد. رویکردهای مرتبط با جلسات خانوادگی نیز بسیار قابل توجه است و مثال ها ، ایفای نقش و گفتگوهای موجود در کتاب "فنون مدیریت کلاس"، سناریوهای خارق العاده ای هستند که به ما کمک می کنند یاد بگیریم چگونه از توصیه های ارائه شده در کتاب پیروی کنیم. بسیاری از والدین با مطالعه ی این اثر متوجه می شوند که چگونه ممکن است باعث ایجاد رفتار رقابتی در فرزند خود شده باشند ، و در مقابل یاد می گیرند چگونه اثرات این رفتارهای نادرست ایجاد شده را خنثی کنند. خواننده به وسیله آموزه های این کتاب درک می کند که چرا نسل ما یک گذارتربیتی مغایر با نسل های قبلی خود را تجربه می کند؛ علت این است که نسل ما از روش های تربیتی خودکامه و دیکتاتوری به سمت روش های دموکراتیک تر پیش می رود. بسیاری از والدین و آموزگاران به دنبال کمک برای حرکت به سمت یک رویکرد دوستانه تر در تربیت کودکان هستند و این دقیقا همان چیزی است که "فنون مدیریت کلاس" ارائه می دهد. اگر همه معلمان آموزش گسترده ای در زمینه های مورد بررسی این کتاب فوق العاده داشته باشند ، وضعیت کودکان در کلاس درس و به طور کلی در زندگی بسیار بهتر خواهد شد.

کتاب فنون مدیریت کلاس

دسته بندی های کتاب فنون مدیریت کلاس
قسمت هایی از کتاب فنون مدیریت کلاس (لذت متن)
معلمان چه کاری می توانند بکنند که کودکان مطالب را بهتر یاد بگیرند ، از مدرسه لذت ببرند و شهروندان خوبی بشوند ؟ این سوال قدیمی به شیوه های متعدد و با توجه به زمان و فرهنگ ، به شکل های مختلفی پاسخ داده شده است . امروزه هم جواب های گوناگونی برای این سوال وجود دارد که هر کدام در راستای نظریه ها و چشم انداز های مختلف شکل گرفته اند . بعضی از این روش های پیشنهاد شده موثرتر از بقیه هستند ، کتاب حاضر نظریه و روش هایی را ارایه می دهد که تأثیر آنها در محیط های متفاوت زیادی به اثبات رسیده . نظریه الفرد آدلر و روش های او که توسط درایکورس ، گرونوالد ، و پپر بسط داده شده ، امروزه مفیدتر از گذشته شناخته شده است . معلم ها با مشکلات بغرنجی روبرو هستند که برای برطرف شدن آنها نیاز به مطیع بودن دانش آموز نیست، بلکه به همکاری و مشارکت او احتیاج است. متأسفانه تعداد کمی از معلم ها برای ایجاد و حفظ محیط های آموزشی که منجر به موفقیت تحصیلی ، خلاقیت ، تحقق روابط اجتماعی توأم با احترام ، لذت بردن از یادگیری ، و تبدیل دانش آموزان به شهروندانی نوع دوست ، دارای تجربه و آموزش سازمان یافته هستند . ولی خوشبختانه معلم ها می توانند مهارت ها و درک لازم برای برخورد با چنین چالشی را کسب کنند . هم اکنون هزاران نفر از آنها این کتاب را دارند و روش ها و اصول آن را به شکل مناسبی به کار بسته اند.