کتاب یک روز مانده به عید پاک

The Space Between Us
کد کتاب : 1727
شابک : 978-964-305-313-0
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 109
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

در فهرست برترین آثار داستانی ایران

معرفی کتاب یک روز مانده به عید پاک اثر زویا پیرزاد

کتاب یک روز مانده به عید پاک، اثری نوشته ی زویا پیرزاد است که نخستین بار در سال 1997 منتشر شد. در این کتاب، سه داستان از یک شخصیت در سه دوره ی متفاوت از زندگی او روایت می شود. این سه داستان را می توان جدا از هم نیز در نظر گرفت اما پیرزاد موفق شده ارتباطی جذاب و دلنشین میان آن ها برقرار کند. ادموند، زندگی آرام و آبرومندی دارد و از اعضای وفادار و محترم اجتماع کوچک ارمنی ها به شمار می آید. اما زمانی که دخترش شیفته ی مردی مسلمان می شود، این رسوایی مانند آتشی در جنگل زبانه می کشد و ادموند مجبور می شود بین خانواده ی خود و یا توقعات دیگران یکی را انتخاب کند. او تصمیم خود را می گیرد اما این فقط زمان است که تاوان تصمیم ادموند را مشخص خواهد کرد. کتاب یک روز مانده به عید پاک که شاهکار بزرگ ویکرام ست، رمان «شوهر دلخواه» را به یاد مخاطبین می آورد، داستانی تأثیرگذار درباره ی اشتباهات، و شکوه انسان بودن است.

کتاب یک روز مانده به عید پاک

زویا پیرزاد
زویا پیرزاد (ارمنی: Զոյա Փիրզադ; زاده ۱۳۳۱ در آبادان) نویسنده معاصر ایرانی ارمنی تبار است. او در سال ۱۳۸۰ با رمان چراغ ها را من خاموش می کنم جوایز مهمی همچون بهترین رمان سال پکا، بهترین رمان سال بنیاد هوشنگ گلشیری، کتاب سال وزارت ارشاد جمهوری اسلامی و لوح تقدیر جایزه ادبی یلدا را به دست آورد و با مجموعه داستان کوتاه طعم گس خرمالو یکی از برندگان جشنواره بیست سال ادبیات داستانی در سال ۱۳۷۶ و جایزه «کوریه انترناسیونال» در سال ۲۰۰۹ شد. وی از معدود نویسندگان ایرانی است که تمام آثارش به فرانسوی ترج...
نکوداشت های کتاب یک روز مانده به عید پاک
A poignant story about belonging and pride and prejudice.
داستانی گزنده درباره ی تعلق خاطر، و غرور و تعصب.
Goodreads

It brilliantly depicts private emotional conflict.
این کتاب به شکلی درخشان، کشمکش های عاطفی شخصی را به تصویر می کشد.
One World Publications

A Moving work.
اثری تکان دهنده.
Mother and Baby

قسمت هایی از کتاب یک روز مانده به عید پاک (لذت متن)
مارتا می گفت «زیباترین گیاه دنیاست! چرا نگه داشتنش این قدر باید سخت باشد؟» «نگه داشتن چیزهای زیبا آسان نیست، مثل نگه داشتن من!»

بعد از 4 سال هنوز باید حواسم را جمع کنم. گاهی که حواسم پرت سکوت خانه می شود یا نگاهم به عکسی می افتد و فکرم پی خاطره ای می رود، دست هایم به عادت بیست و چند ساله، دو فنجان قهوه درست می کنند. خالی کردن فنجان دوم توی ظرفشویی عذاب است.

اگر کسانی در سیاره های دیگر زندگی می کردند و به زمین می آمدند، پول را وسیله ای جادویی می یافتند. انسان ها سکه و اسکناس دارند و می توانند با آن هر چه می خواهند به دست آورند.