کتاب جامعه شناسی بدن

La sociologie du corps
کد کتاب : 17398
مترجم :
شابک : 978-9643808556
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 148
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب جامعه شناسی بدن اثر داوید لو بروتون

جامعه شناسی بدن، شاخه ای از جامعه شناسی است که به طور خاص به مفهوم بدنمندی به مثابه پدیدهای اجتماعی، موضوعی نمادین، یک بازنمود و عاملی برای تخیل می پردازد. این شاخه، همواره به یادمان می آورد کنش های سازنده بافت زندگی روزمره، از ساده ترین اشکال آن تا پیچیده ترینشان نیازمند دخالت و عامل بدنی هستند. انسان ولو صرفا با فعالیت های دریافتی حس های خود در هر لحظه از زندگانی اش، یعنی با دیدن، چشیدن، بوییدن، لمس کردن و غیره به جهان پیرامونش معانی دقیق می دهد.
در اواخر دهه ۱۹۶۰، با ظهور پدیده هایی همچون فمینیسم، و «انقلاب جنسی»، بیان بدنی، هنر بدنی نقد ورزش، ظاهر شدن اشکال جدید درمان که آشکارا از تأکید بر بدن دفاع می کنند و غیره، با یک بحران مشروعیت در روابط فیزیکی انسانها با یکدیگر و جهان پیرامونی اش روبرو هستیم. نوع تازه ای از تخیل بدن، در قالبی تجمل آمیز وارد جامعه می شود و هیچ بخشی از پهنه فعالیت اجتماعی نیست که از این اوجگیری انتقادی بر شرایط کالبدی کنشگران در امان بماند.
جامعه شناسی بدن ، فصلی از جامعه شناسی است که به ویژه با درک جسمانیت انسانی به عنوان یک پدیده اجتماعی و فرهنگی ، ماده نمادین ، نمایش و تخیلات پیوند دارد. این مبحث یادآوری می کند که اعمالی که بافت زندگی روزمره را تشکیل می دهند ، از بی فایده ترین یا کمتر درک شده گرفته تا آنچه در صحنه های عمومی اتفاق می افتد ، بدن را درگیر می کند. به چه روشی این جامعه شناسی، ریشه ی فیزیکی بازیگر در محیط خود ، توضیح منطق اجتماعی و فرهنگی را پیدا می کند؟ این کتاب به ما کمک می کند جواب این سوال را پیدا کنیم.

کتاب جامعه شناسی بدن

داوید لو بروتون
داوید لو بروتون (متولد 26 اکتبر 1953) استاد دانشگاه استراسبورگ، عضو انستیتوی universitaire de France و محقق آزمایشگاه Dynamiques Européennes (UMR7367) است. انسان شناس و جامعه شناس فرانسوی، وی سخنرانی های ویژه ای را انجام می دهد و بدن انسان را که به ویژه با تجزیه و تحلیل رفتارهای مورد خطر مورد مطالعه قرار گرفته است، به بازی می کشاند.
دسته بندی های کتاب جامعه شناسی بدن