کتاب با شب یکشنبه

Ba-Shabe-Yekshanbe
کد کتاب : 18316
شابک : 978-6003673434
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب با شب یکشنبه اثر محمدرضا صفدری

کتاب حاضر دربردارندۀ مجموعه داستان های کوتاهی با عناوین مرد کلاه آبی، مصطمقوظ، —–، مکمول، کرزنگرو، پرنده، با شب یکشنبه، سنگ سیاه و —– می باشد که با فضایی سوررئال آمیخته و روایت می شوند.

کتاب با شب یکشنبه

محمدرضا صفدری
محمدرضا صفدری (زاده ۵ مرداد ۱۳۳۲ در خورموج از شهرستان دشتی در استان بوشهر)، نویسنده ایرانی است.صفدری فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران و دبیر بازنشسته دبیرستان‌ است. او از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۷ در جلسه‌های داستان‌خوانی پنج‌شنبه‌ها که در خانهٔ هوشنگ گلشیری و با حضور چند نویسنده جوان تشکیل می‌شد شرکت می‌کرد.
قسمت هایی از کتاب با شب یکشنبه (لذت متن)
خاموش ماندند. زن ایستاده نمی دانست بنشیند یا کاری بکند. دختر کوچکه روی دفترش خم شده بود و می نوشت، صدایش کش دار بود: «مرد خسته آمد، دست هایش را روی بخاری گرم کرد.» جای بریدگی روی سرش سفید بود و آن یکی گیس بافته اش به هنگام نوشتن تکان می خورد. دختر بزرگه گفت: «عمو، این کی بود؟» عمو گفت: «به چشمم آشنا بود، می خواست با شما شوخی کند.» زن گفت: «این هم شد شوخی!» مرد گفت: «سال ها بود ندیده بودمش.» دختر بزرگه گفت: «کی بود عمو؟» عمو گفت: «آشنا بود.» دختر بزرگه گفت: «اگر آشنا بود، چرا موهای ما را قیچی کرد؟» عمو گفت: «نمی دانم.» مادر گفت: «با آن سر و کله ی گوشتی.» دختر بزرگه گفت: «دیگر حرفش را نزنید، من می ترسم.»