کتاب مادران سمی

Mothers Who Can't Love
و آسیب های وارد به دختران
کد کتاب : 18930
مترجم :
شابک : 978-6003401822
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

مادران سمی
Mothers Who Can't Love
راهنمای شفابخش برای دختران
کد کتاب : 113929
مترجم :
شابک : 978-6227701647
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 221
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب مادران سمی اثر سوزان فوروارد

کتاب « مادران سمی » اثر سوزان فوروارد ، توسط مینا فتحی ترجمه شده است . سوزان فوروارد به عنوان یک درمانگر با بیش از 35 سال سابقه، با تعداد زیادی از زنانی کار کرده که در تلاش برای فرار از آسیب های عاطفی ناشی از مادرانی بوده اند که آنها را پرورش داده اند . این زنان سال ها در معرض انتقاد ، رقابت ، وارونگی نقش ، کنترل خدشه دار ، بی توجهی عاطفی و سوء استفاده قرار گرفته اند ، این زنان به اضطراب و افسردگی ، مشکلات روابط ، عدم اعتماد به نفس دچار شده اند . آنها به ارزش خود و حتی تواناییشان در عشق و علاقه شک دارند . در کتاب "مادران سمی" فوروارد مادر خود شیفته ، مادر رقابتگر ، مادر بیش از حد مسحور ، کنترل گرا، مادرانی که به مادر شدن نیاز دارند و مادرانی که از موقعیتشان سوء استفاده می کنند یا در محافظت از دختران خود در مقابل سوء استفاده شکست می خورند را بررسی می کند . کتاب «مادران سمی» ، از طریق تاریخچه موردی قانع کننده ، تکنیک های خود یاری را تشریح می کند که وی برای تحول در زندگی مراجعان خود تدوین کرده است و به زنان نشان می دهد که چگونه بر درد های زمان کودکی غلبه کنند و چگونه به خود احترام بگذارند.

کتاب مادران سمی

سوزان فوروارد
سوزان فوروارد، زاده ی 14 می 1938، درمانگر و نویسنده ای آمریکایی است. او همچنین به عنوان مدرس و مشاور با بسیاری از نهادهای روانپزشکی و درمانی جنوب کالیفرنیا همکاری کرده است. چندین کتاب فوروارد در فهرست پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز قرار داشته اند.
نکوداشت های کتاب مادران سمی
“A useful challenge to accepted wisdom about the normally taboo subject of mother love, with helpful tips on how to jump-start the healing process.”
"این کتاب یک چالش مفید برای پذیرش خرد در مورد موضوع تابو عشق مادر ، با راهنمایی های مفید در مورد چگونگی شروع به فرایند بهبود روابط است."
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

“Forward validates the reader’s feelings and presents effective coping mechanisms, offering suggestions on setting boundaries, negotiating for a better relationship, [and] being assertive . . . Highly recommended.”
"کتاب پیش رو احساسات خواننده را تأیید می کند و سازوکارهایی برای مقابله موثر ، ارائه می دهد ، پیشنهادهایی را در مورد تعیین حد و مرزها ، گفت و گو برای برقراری رابطه بهتر ، و اظهار کردن مسائل ارائه می دهد. . . خواندن این کتاب بسیار توصیه می شود."
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب مادران سمی (لذت متن)
احتمالا بسیاری از ما به اشتباه تصور می کنیم در دوره ای زندگی می کنیم که به واسطه ی پیشرفت های علم روان شناسی بسیاری از مسائل مربوط به روان و روابط بین فردی کشف و حل شده است، درحالی که ما هنوز حتی نتوانسته ایم خود را از بسیاری از باورهای افسانه ای و اساطیری درباره ی مفاهیمی حقیقی و جدی نظیر مادر و مقدس بودن مادر برهانیم؛ این باور مادر را موجودی تعریف می کند که صرفا به واسطه ی باردار شدن و فرزندآوری، خودبه خود دارای خصائل و ویژگی های مورد انتظار از هر مادری است، نظیر توانایی عشق ورزیدن، مهربانی، حمایت و ایجاد امنیت. ولی باید بگوییم که این تعریف کلی از مادر می تواند سرپوشی غیرعادلانه بر آن دسته از مادران بی مهری بگذارد که از چنین خصائلی برخوردار نیستند؛ مادرانی که برای شان اهمیتی ندارد همسر، دیگر اعضای خانواده و جامعه رفتارهای آنها را مورد انتقاد قرار دهد یا آنها را موشکافی کند. در اغلب جوامع طوری مادران را مورد ستایش و پرستش قرار می دهند که گویی تنها به صرف زاییدن و به دنیا آوردن یک نوزاد، تمام خصائل مادرانه در او پدیدار می شود، در صورتی که چنین باوری عینیت ندارد. در اصل هیچ عصای جادویی وجود ندارد که به آنی « غریزه ی مادری » را در فرد به وجود بیاورد و با یک حرکت زنی را، به خصوص زنی مشکل دار را، در حالت عشق عمیق نسبت به فرزندش قرار دهد و او را از نیازهای عاطفی و روانی بچه آگاه کند و آن طور که هر بچه ای آرزویش را دارد، او را بپروراند. در باور رهروان مکتب فروید، مادر مسئول و مقصر همه ی کم وکاستی ها و ضعف ها و مشکلات فرزند است، اما درعین حال در همین مکتب تمایلی شدید به این باور وجود دارد که نقش مادر خودبه خود معنای همان عشق سالم مادرانه را می دهد.