کتاب سیلویا بیچ و نسل سرگشته

Sylvia Beach and the Lost Generation
(تاریخچه ای از حیات ادبی پاریس در دهه های بیست و سی میلادی)
کد کتاب : 19725
مترجم :
شابک : 978-9644487361
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 656
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سیلویا بیچ و نسل سرگشته اثر نوئل رایلی فیچ

"سیلویا بیچ و نسل سرگشته" اثری است از "نوئل رایلی فیچ" که "تاریخچه ای از حیات ادبی پاریس در دهه های بیست و سی میلادی" را با نگارشی دقیق و باشکوه به تصویر کشیده است. این اثر یک زندگی نامه ی بسیار هوشمندانه است که تعادل شگفت انگیزی بین اطلاعات شخصی و مضامین کتاب برقرار می کند. همانطور که از عنوان پیداست ، این کتاب زندگی نامه "سیلویا بیچ" است که به عنوان ناشری آمریکایی و مقیم در پاریس و بنیان گذار کتابفروشی معروف شکسپیر و شرکا شناخته می شود. اما علاوه بر این، مورد دیگری نیز در عنوان کتاب "سیلویا بیچ و نسل سرگشته" وجود دارد و آن نسل سرگشته است؛ جنبشی از هنرمندان و نویسندگان که "سیلویا بیچ" خود بخشی از آن نبود.
قضیه ی هوشمندانه در مورد این زندگی نامه این است که "نوئل رایلی فیچ"، نکته ای را شناسایی کرده است که همه ی نویسندگان نسل سرگشته را به هم پیوند می دهد ، و آن "سیلویا بیچ" است. گرچه او خود نویسنده یا هنرمند نبود ، اما تقریبا همه ی آنها را می شناخت؛ به بیشتر آن ها در کتابفروشی خود خدمت می کرد و برای برخی از برجسته ترین و مشهورترین نام های آن دوره، دوست بزرگی محسوب می شد. او در مرکز این جنبش ادبی بود و بنابراین ، بیوگرافی او نیز به طور کلی به زندگی نامه ی نسل سرگشته بدل شده است. "سیلویا بیچ و نسل سرگشته" از"نوئل رایلی فیچ" اثری گیرا و خواندنی است؛ این کتاب از تمام جزئیاتی که خواننده از یک بیوگرافی انتظار دارد، برخوردار بوده و موفق شده با تمرکز اصلی خود بر روی یک شخص ، زندگی ده ها نفر از افراد برجسته را پوشش دهد.

کتاب سیلویا بیچ و نسل سرگشته

نوئل رایلی فیچ
نوئل رایلی فیچ زندگینامه نویس و مورخ روشنفکران مهاجر در پاریس در نیمه اول قرن بیستم است. او نویسنده چندین کتاب در مورد پاریس (کافه های ادبی پاریس، پیاده روی در همینگوی پاریس) و همچنین سه شرح حال: ساحل سیلویا و نسل گمشده (1983) است که به ژاپنی، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی ترجمه شده است. Anaïs: زندگی وابسته به عشق شهوانی آناس نین (1993)، که به زبانهای فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی و لهستانی منتشر شد و نامزد دریافت جایزه بزرگ lectrices de Elle شد. او اولین زندگینامه نویس جول...
دسته بندی های کتاب سیلویا بیچ و نسل سرگشته
نکوداشت های کتاب سیلویا بیچ و نسل سرگشته
Professor Fitch's richly detailed biography, the product of ten years' research, projects Miss Beach's busy life against the moving background of literary Paris in the golden age between the wars, and stands as an admirable and wonderfully readable achievement in historical biography.
بیوگرافی غنی از جزییات پروفسور فیچ که محصول ده سال تحقیق است، زندگی پرمشغله خانم بیچ را در پس زمینه پویای پاریس ادبی در عصر طلایی بین جنگ ها طرح ریزی می کند و به عنوان یک دستاورد تحسین برانگیز و فوق العاده خواندنی در بیوگرافی تاریخی شناخته می شود.
Carlos Baker

Sylvia Beach emerges as one of the most remarkable women of the twenties.
در این اثر سیلویا بیچ به عنوان یکی از برجسته ترین زنان دهه بیست ظاهر می شود.
Leon Edel

An absorbing book, backed by an impressive amount of research. Working from the rich collection of Sylvia Beach's papers, Noel Fitch has written an objective story that corrects many of the errors and misjudgments to be found in other literary memoirs of those eventful years in Paris.
یک کتاب جذاب ، با پشتوان هی پژوهشی قابل توجه. نوئل فیچ که روی مجموعه ی غنی مقالات سیلویا بیچ کار می کرد ، داستانی عینی نوشت که بسیاری از اشتباهات و قضاوت های غلط را که در خاطره نویسی های ادبی دیگر سال های پرحادثه ی پاریس یافت می شود ، تصحیح می کند.
Malcolm Cowley

قسمت هایی از کتاب سیلویا بیچ و نسل سرگشته (لذت متن)
سیلویا بیچ اعلام کرده است که : « دلدارهای من آدرین منیه و جیمز جویس و شکسپیر و شرکا بودند . » این کتاب داستان این سه دلباختگی است . اولی داستان عشق میان دو زن است . جزئیات آن چندان روشن نبود و داستان در یک بعدازظهر سرد و پرباد ماه مارس در سال ۱۹۱۷ در پاریس آغاز شد ، زن امریکایی خجول و جوانی به نام سیلویا دم در کتابفروشی و کتابخانه امانی ای در کرانه چپ رود سن پا سست کرد . صاحب مغازه ، نویسنده و ناشر جوان و مطمئن به خود فرانسوی به نام آدرین منیه ، فورا از پشت میزش بلند شد و دیدار کننده را با استقبالی گرم به درون کتابفروشی کشاند . تمام بعد از ظهر را با هم صحبت کردند ، از عشق شان به زبان و ادبیات یکدیگر گفتند . سیلویا بیچ ، کارت عضویت کتابخانه در دست که بیرون آمد ، بادی شدید کلاه اسپانیایی لبه پهنش را از سرش کند و وسط خیابان ادئون زمین گذاشت . آدرین منیه دوید و آن را برداشت ، با دست پاکش کرد و آن را به دوست جدیدش برگرداند . وقتی که چشم در چشم شدند ، هر دو به خنده افتادند . به روشنی احساس کردند که این دیدار نخستین دیدار از بسیار دیدار هایشان خواهد بود . اما بیش از اینها هم شد : این دیدار فصل اول یک زندگی ادبی در کنار هم بود ، زندگی ای که به مدت سی و هشت سال دو نسل از نویسندگان آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی را زیر بال و پر خود گرفت.