کتاب راهنمای فیلمنامه نویس

The Screenwriter's Workbook
(آخرین ویراست مولف)
کد کتاب : 20306
مترجم :
شابک : 978-9644483325
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 450
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

چگونه فیلمنامه بنویسیم جلد 2
The Screenwriter's Workbook
راهنمای فیلمنامه نویسی
کد کتاب : 25210
مترجم :
شابک : 978-6009438068
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 251
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

کتاب دستور کار فیلمنامه نویسان
The Screenwriter's Workbook
  • 13,500 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: فارابی فارابی
    نویسنده:
کد کتاب : 48563
مترجم :
شابک : 978-9642739172
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب راهنمای فیلمنامه نویس اثر سید فیلد

کتاب "راهنمای فیلمنامه نویس" نوشته یکی از مدرسان و فیلم نامه نویسان دنیای سینما،"سید فیلد" میباشد.در این کتاب که به صورت خور آموز نوشته شده است،"سید فیلد" تمام تجربه و تخصص خود و راز هایی که در این دنیا وجود دارد به اشتراک گذاشته است تا هنرجویان بتوانند با روشی صحیح از ابتدا تا انتهایی یک فیلم نامه را با دیدی حرفه ای بنویسند.

در کتاب "راهنمای فیلم نامه نویس" هنر جو میتواند گام به گام از لحظه ای که ایده اصلی در ذهنش شکل میگرد،تا پایان مسیر که تولید و اجراست را بیاموزد تکنیک هایی که را که یک فیلم نامه نویس حرفه ای بکار میگیرد را استفاده کند و در اواسط مسیر چیزی شبیه به یک سردرگمی گریبان او را نگیرد و مسیری مشخص را پیش گیرد.

همچنین"سید فیلد" با ارائه مثال هایی از فیلم های برجسته ای چون Pulp Fiction گرفته تا Brokeback Mountain سعی بر تجزیه و تحلیل این فیلم نامه ها دارد تا نکاتی را که میتوان به عنوان یک درس به هنرجو داد را تشریح کند.

در پایان این کتاب میتوانید یک فیلم نامه کامل و قابل خواندن کنید.

کتاب راهنمای فیلمنامه نویس

سید فیلد
سیدنی الوین فیلد، زاده ی 19 دسامبر 1935 و درگذشته ی 17 نوامبر 2013، فیلمنامه نویس برجسته و نویسنده ای آمریکایی بود. فیلد در هالیوود کالیفرنیا به دنیا آمد و تحصیلات خود را در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی گذراند.او پس از تحصیل، به تدریس فیلمنامه نویسی در دانشگاه کایفرنیای جنوبی پرداخت. فیلد همچنین نویسندگی و تولید سریال های تلویزیونی زیادی را در کارنامه ی خود دارد.سید فیلد در 77 سالگی در خانه اش درگذشت.
قسمت هایی از کتاب راهنمای فیلمنامه نویس (لذت متن)
«سینما، آمیزه ای از هنر و علم است؛ انقلاب فنی واقعا نحوۀ نگاهمان به فیلم و درنتیجه لزوما روشی را که در نوشتن فیلمنامه به کار می بردیم، تغییر داده است. اما مهم نیست در اجرای متن چه تغییری صورت گرفته، ماهیت فیلمنامه همان طور است که همیشه بوده است: فیلمنامه، داستانی است که با تصاویر، گفت وگو و توصیف روایت می شود؛ و در متن ساختار نمایشی قرار می گیرد. فیلمنامه همین است؛ ماهیتش همین است؛ هنر داستان گویی تصویری است. حرفۀ فیلمنامه نویسی، روند خلاقی است که می توان آموخت. برای روایت داستان، باید شخصیت های داستانی خودتان را ایجاد کنید، قضیۀ نمایشی (اینکه داستان دربارۀ چیست) و موقعیت نمایشی صحنه (شرایط حاکم بر رویداد) را مطرح کنید، برای شخصیت های داستانی خود موانع ایجاد کنید تا با آن ها روبه رو شوند و بر آن ها فایق آیند و بدین ترتیب داستان گره گشایی شود. می دانید: پسر با دختر ملاقات می کند، دختر را به دست می آورد، و سپس ازدست می دهد. همۀ داستان ها، از ارسطو و درطول تمامی تمدن ها، تجسم همین اصول نمایشی هستند...»