کتاب راهنمای عملی داستان نویسی

Writing Fiction for Dummies
کد کتاب : 43754
مترجم :
حسین کریم آبادی
شابک : 978-6003264526
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 532
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

داستان نویسی
Writing Fiction for Dummies
کد کتاب : 20165
مترجم :
شابک : 978-6007022139
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 439
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب داستان نویسی اثر رندی اینگرمنسن

کتاب «داستان نویسی» نوشته رندی اینگرمنسن راهنمای کاملی برای نوشتن است. این هدف شایسته ای است ، مهم نیست که دلیل شما برای نوشتن چیست. مهم این است که بتوانید به شکلی خلاق بنویسید.
اما فقط به نوشتن یک رمان اکتفا نکنید. رمانی بنویسید که قصد فروش آن را به ناشری دارید. این کتاب «داستان نویسی» یک راهنمای کامل است که برای راهنمایی شما در هر مرحله از مسیر نویسندگی طراحی شده است. در اینجا برخی از چیزهایی است که شما می توانید در نوشتن داستان یاد بگیرید:

برنامه ریزی استراتژیک: مکان موردنظر برای انتشار را مشخص کنید. کشف کنید که هر خواننده چه چیزی از داستان شما را دریافت می کند. از بین چهار سبک رایج خلاقیت را انتخاب کنید. و روشهای خود مدیریت نویسندگان حرفه ای را بیاموزید.
نوشتن داستان های قدرتمند: دنیای داستانی را بسازید که درست عمل کند. شخصیت های قابل باور و غیرقابل پیش بینی ایجاد کنید یک طرح قوی با تمام شش لایه پیچیدگی یک رمان مدرن بسازید. و همه آن را با یک موضوع قوی تلفیق کنید.
خود ویراستاری رمان شما: شخصیت های خود را روانکاوی کنید تا آنها کاملا زنده شوند. ساختار داستان خود را از بالا به پایین ویرایش کنید. صحنه های خراب را درست کنید و عمل و گفتگوی خود را صیقل دهید.
یافتن عامل و انتشار: انتشار یک نامه پرس و جو ، یک خلاصه داستان و یک پیشنهاد. بدون ترس کار خود را در اختیار عوامل و ویراستاران قرار دهید.
این کتاب شما را از یک نویسنده آماتور به یک نویسنده حرفه ای و کار بلد تبدیل می کند. این می تواند اتفاق بیفتد - اگر شما استعداد و پشتکار داشته باشید که آنچه را که باید انجام دهید انجام دهید.

کتاب داستان نویسی

رندی اینگرمنسن
رَندی اینگـِـرمَـنسن نویسنده‌ی شش رمان است که تا کنون جوایزی را نیز از آن خود کرده است. او را به خاطر مقاله‌ای که درباره‌ی روش دانه‌برفی روی وب‌سایت خود گذاشته است، بیشتر با عنوان "مرد دانه‌برفی" می‌شناسد؛ این مقاله بیش از یک میلیون بازدید داشته است. پیش از قدم گذاشتن در وادی داستان‌نویسی، رندی مدرک دکترای فیزیک نظری خود را از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی دریافت کرد و تعدادی مقاله در زمینه‌ی فرضیه‌ی ابر رشته به چاپ رساند. او چند سال به‌عنوا...
قسمت هایی از کتاب داستان نویسی (لذت متن)
خوانندگان با انتخاب رمان تان چیزی را به شدت از شما طلب می کنند: یک تجربه ی حسی قوی، خواننده می خواهد چیزی را حس کند، آن هم به شکلی بی نقص و عمیق. اگر نتوانید این حرکت احساسی را بیافرینید شکست خورده اید و هر چقدر هم که داستان تان هوشمندانه یا شخصیت هایتان جذاب باشند. فرقی نمی کند. اما با فرض اینکه شما چیزی را که خواننده می خواهد به وی بدهید باز هم این آزادی را دارید که چیزی بیشتر در اختیار او بگذارید (و حتی بیشتر از آن). اینکه چه چیز دیگری را (اگر دلتان خواست) به خواننده تقدیم کنید تصمیم شماست.

هنر داستان نویسی پیرامون پنج کار اصلی شکل می گیرد که ما دوست داریم آن ها را پنج ستون داستان بخوانیم. شما باید یک صحنه ی باورپذیر خلق کنید. آن را با شخصیت های جالب پر کنید، پی رنگی قوی بیافرینید. درون مایه ی بامعنایی بسط دهید و تمام این کارها را استادانه انجام دهید. اکثر نویسنده ها فقط یک یا دو مورد از این ها را ماهرانه بلدند اما ما باید در تمام آن ها به شکلی منطقی توانا شوید تا شانس این را پیدا کنید که رمان خود را به چاپ برسانید. همچنین شسما هفت ابزار تاکتیکی هم دارید که می توانید از آن ها در نوشستار خود بهره ببرید: ماجراء گفت وگوء تک گویی های درونی، احساسات درونی، توصیف فلش بک و خلاصه ی روایی. وقتی شما از این عناصر به شکل کارامد استفاده کنید تجربه ی حسی قوی ای را به خواننده تان منتقل می کنید.