کتاب بودن

Being There
کد کتاب : 14732
مترجم :
شابک : 978-6005941524
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1970
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

حضور
Being There
کد کتاب : 20211
مترجم :
شابک : 978-6003767676
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 126
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1970
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب بودن اثر یرژی کاشینسکی

یرژی کاشینسکی با “چنسی” شخصیت اول کتاب، انسانی رو به تصویر میکشه که می خواد ما رو یاد اصل خالص و ساده ی انسانیمون بندازه. یک انسان ناب و ساده و خالص و وصل به طبیعت. انسانی که ما رو یاد سادگی و صمیمیت وجودمون میندازه که این روزا دیگه محو شده. راست گویی و آرامش همیشگی چنس و در مقابل برداشت دغل بازانه و سیاست مدارانه از هر حرف ساده ی اون در سرتاسر کتاب مشهوده.

کتاب بودن


ویژگی های کتاب بودن

نامزد دریافت جایزه نیوبلا سال 1971

یرژی کاشینسکی
یرژی نیکودم کوشینسکی (به لهستانی: Jerzy Nikodem Kosiński) (زادهٔ ۱۴ ژوئن ۱۹۳۳ در لودز، لهستان، درگذشتهٔ ۳ مه ۱۹۹۱ در نیویورک، آمریکا) داستان‌نویس لهستانی-آمریکایی یهودی تبار است که همهٔ آثارش را به زبان انگلیسی نوشته‌است. رمان‌های پرنده رنگین، عروج و گام‌ها مهمترین آثار اوست. بر اساس رمان حضور فیلمی به همین نام ساخته شده‌است.
قسمت هایی از کتاب بودن (لذت متن)
چنسی به خودش آمد. حس کرد ریشه ی افکارش به یکباره از داخل خاک مرطوب کنده شده و با فشار به سمت فضایی غریب رانده شد. به فرش چشم دوخت. بالاخره گفت “رشد گیاهان باغ فصل خاصی دارد. بهار و تابستان هست، اما پاییز و زمستان هم از راه می رسد. بعد دوباره بهار و تابستان می شود. تا زمانی که ریشه ها خشک نشدند، همه چیز درست است و ختم به خیر می شود.” نگاهش را از زمین کند. راند به او نگاه کرد و به تائید سری تکان داد. انگار رئیس جمهور هم خوشش آمده بود.

چنسی رو به دوربین ها نشسته بود، دوربین هایی که با لنزهای بی احساس و بزرگشان که به لوله تفنگ می مانست او را هدف گرفته بودند و او تنها تصویری بود که میلیون ها آدم واقعی می دیدند. آنها هرگز خود واقعی او را نمی شناختند چون تلویزیون نمی توانست افکارش را نشان بدهد. برای او هم بیننده ها فقط انعکاس افکارش بودند که به صورت تصویر دیده می شدند. او هم هیچوقت نمی فهمید که آنها چقدر واقعی اند، چون آنها را به عمرش ندیده بود و از افکارشان خبر نداشت.

توی باغ، هر چیزی رشد می کند… اما قبل از آن پژمرده و خشک می شوند، درخت ها باید برگ هایشان را از دست بدهند تا برگ های جدید دربیاورند و ضخیم تر، قوی تر و بلندتر شوند. برخی درخت ها می میرند و نهال های جدید جایشان را می گیرند. باغ به مراقبت زیادی نیاز دارد. اگر باغتان را دوست دارید نباید از کار کردن در آن دست بکشید، کمی صبر کنید. فصلش که برسد حتما شکوفه ها سر می زنند.