کتاب عقده سیندرلا

The Cinderella Complex
ترس پنهان زنان از استقلال
کد کتاب : 21585
مترجم :
شابک : 978-9648564280
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1981
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب عقده سیندرلا اثر کولت داولینگ



مجموعه سیندرلا توسط کولت داولینگ به نگارش در آمده است.
کتاب "عقده سیندرلا" تمایل ناخودآگاه برای مراقبت از دیگران توسط دیگران را توصیف می کند. گفته می شود این مجموعه یکی از مهم ترین و جدی ترین پژوهش های موجود راجع به مساله جنسیت است.

این مجموعه به دلیل شخصیت داستان پری سیندرلا نامگذاری شده است. این مبتنی بر ایده زنانگی است که در آن داستان به تصویر کشیده شده است ، جایی که یک زن زیبا ، برازنده ، مودب ، حمایت کننده ، سخت کوش ، مستقل است ، اما او با اینکه قادر به تغییر وضعیت خود هست ولی باید توسط یک نیروی خارجی ، معمولا یک مرد ، مورد حمایت قرار بگیرد.

این کتاب در وهله اول در مورد تمایل روانشناختی بسیاری از زنان برای مراقبت ، اینکه شخص دیگری مسئولیت آنها را بر عهده بگیرد، ایده هایی را مطرح می کند و پس از آن سعی دارد راهکارهایی ارائه دهد تا زنان بتوانند به معنای واقعی کلمه، مستقل از دیگری عمل کنند.
ترجمه فارسی این کتاب بر عهده "سلامت رنجبر" بوده است.

کتاب عقده سیندرلا

کولت داولینگ
كولت داولینگ در بالتیمور پرورش یافت و لیسانس خود را از کالج ترینیتی در واشنگتن دی سی در سال 1958 دریافت کرد. داولینگ هشت کتاب از جمله عقده سیندرلا ، که کتابی پرفروش می باشد و به 23 زبان ترجمه شده است ، منتشر کرده است. او مقالاتی برای مجله نیویورک تایمز ، نیویورک ، هارپرز و اسکوایر نوشته است. در سال 2004 داولینگ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته خدمات اجتماعی بالینی از دانشکده خدمات اجتماعی اسمیت گرفت. پس از آن وی در انستیتوی رواندرمانی در نیویورک روانکاوی را شروع کرد و در سال 2009 گواهی روانک...