کتاب اخلاق بازجویی

An Ethics of Interrogation
کد کتاب : 2160
مترجم :
شابک : 978-600-490-014-0
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 412
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش در آمریکا

معرفی کتاب اخلاق بازجویی اثر مایکل اسکرکر

کتاب اخلاق بازجویی، اثری نوشته ی مایکل اسکرکر است که نخستین بار در سال 2010 انتشار یافت. عمل بازجویی و بحث بر سر چگونگی استفاده از آن، موضوعی است که سال ها مورد توجه بوده است. بازجویی ها چه در فیلم ها و سریال ها و چه در گفت و گوهای سیاسی در جهان واقعی همیشه نقش داشته اند. اما با وجود پوشش های خبری گسترده در مورد آن در رسانه های مختلف، تحلیل های تخصصی و قابل اتکای زیادی درباره ی جنبه های اخلاقی بازجویی وجود ندارد. مایکل اسکرکر در این کتاب، به گستره ای از مسائل فلسفی و قانونی پیرامون موضوع بازجویی می پردازد: از حق حفظ حریم خصوصی و اعترافات تحت فشار گرفته تا حقوق زندانیان و عواقب قانونی انواع مختلف بازجویی چه در مسائل داخلی و چه بین المللی. این موضوعات، سوال هایی اساسی را درباره ی اخلاقیات مربوط به مسئله ی استخراج اطلاعات از افراد مطرح می کند و درک جدیدی را از مفهوم بازجویی در اختیار مخاطبین می گذارد.

کتاب اخلاق بازجویی

مایکل اسکرکر
مایکل اسکرکر، استاد دانشگاه و نویسنده ای آمریکایی است. او مدرک کارشناسی خود را درشته ی ادبیات تطبیقی از دانشگاه براون و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته ی اخلاق شناسی از دانشگاه شیکاگو دریافت نموده است. اسکرکر قبل از پیوستن به هیئت علمی دانشگاه نیروی دریایی ایالات متحده، در دانشگاه های شیکاگو و دپال تدریس می کرد.
نکوداشت های کتاب اخلاق بازجویی
An important new examination of a controversial subject.
یک واکاوی جدید مهم از موضوعی جنجال برانگیز.
Barnes & Noble

A study of the moral issues surrounding interrogation practices.
پژوهشی درباره ی مسائل اخلاقی پیرامون روش های به کارگیری بازجویی.
Survival

The first book to fully address this complex issue.
اولین کتابی که به شکل کامل به این مسئله می پردازد.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب اخلاق بازجویی (لذت متن)
دو تکنیکی که ممکن است به معنای تهدید بازداشتی ها محسوب شود (یعنی پلیس خوب و پلیس بد) و رویکرد پرچم دروغین که در آن بازجو خود را به عنوان یک افسر نظامی خارجی جا می زند، نیازمند کسب مجوز ویژه از یک سرهنگ هستند. کتابچه به بازجوهایی که درباره مجاز بودن برخی کارها تردید دارند، توصیه می کند که با یک وکیل نظامی مشورت کنند. این کتابچه شامل فهرستی از گام هایی نیز هست که اگر سربازی احساس کند که به او دستور غیرقانونی داده اند، باید بردارد. اشاره به جنگ ترور، طالبان، القاعده و تأکید مکرر بر اینکه بازجویان باید با تاثیر احتمالی تفاوت های فرهنگی در ایجاد معناهای متفاوت برای رفتارها و الگوهای کلامی مختلف آشنا باشند، نشان می دهد که این کتابچه در چه شرایطی نوشته شده است.

به قول یکی از بازجویان سابق سازمان سیا، در بازجویی از «لباسی که به قامت همه بیاید» خبری نیست، چون آنچه برای متقاعد کردن یک بازجویی شونده و تشویق او به همکاری ضروری است، و شگردهایی که بازجو فکر می کند می تواند به کار ببندد، از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

همان طور که در مقدمه پرسیدیم، آیا مفهوم بازجویی خودش مفهوم عجیبی نیست؟ پیشفرضی که مبنای بازجویی است و بر اساس آن، فردی می تواند مدعی اسرار فرد دیگری باشد، با اخلاق و منطق رایج منافات دارد، و اقدام برای دستیابی به اسرار یک فرد برخلاف خواست او شبیه کارهایی است که در روزگاران گذشته انجام می دادند.