کتاب به هر قیمت

Pay Any Price
آمریکا؛ طمع، قدرت، جنگ بی پایان
کد کتاب : 32662
مترجم : میثم علی آبادی
شابک : 978-6007320099
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

از کتاب های برگزیده نیویورک تایمز

معرفی کتاب به هر قیمت اثر جیمز ریزن

کتاب «به هر قیمت» اثری نوشته ی «جیمز ریزن» است که اولین بار در سال 2014 انتشار یافت. آمریکا از زمان حادثه ی یازده سپتامبر، در جنگی بی پایان علیه ترور حضور داشته و تقریبا در همه جای دنیا، به دنبال دشمنان خود بوده است. «جیمز ریزن»، برنده ی «جایزه پولیتز»، در این کتاب اطلاعاتی شگفت انگیز را درباره ی هزینه های پنهان این جنگ آشکار می کند: میلیاردها دلاری که در عراق گم شد و سر از پناهگاهی در لبنان درآورد؛ افشاکنندگانی که مورد آزار و اذیت قرار گرفتند؛ و نهادی حرفه ای و بزرگ مانند «انجمن روانشناسی آمریکا» که مجبور شد در مورد مشارکت خودش در استفاده ی دولت از شکنجه، تحقیق کند. «ریزن» بیان می کند دولت آمریکا به نام جنگ با تروریسم، اقداماتی را مرتکب شده که قابل مقایسه با جنایت های جنگی معروف در گذشته است، و همچنین سخت تلاش کرده تا این اقدامات را مخفی نگه دارد. «ریزن» اما در کتاب «به هر قیمت»، پرده از این اطلاعات برمی دارد.

کتاب به هر قیمت

جیمز ریزن
جیمز رایزن (James Risen) (زاده ۱۹۵۵ میلادی) نویسنده، روزنامه نگار روزنامه نیویورک تایمز آمریکا و تحلیل گر امریکایی و برنده جایزه پولیتز است.رایزن پس از دریافت جایزه ویژه روزنامه‌نگاری در کالج کولبی ایالت مین در سخنرانی خود گفت: «من فکر می‌کنم که اوباما از رسانه‌ها متنفر است و به هیچ عنوان تمایل ندارد که اخبار به بیرون درز کند.»وی در سال ۲۰۰۶ کتاب دولت جنگ را درباره برنامه‌های خرابکارانه سازمان سیا علیه برنامه هسته‌ای ایران به رشته تحریر درآورده است.گفته شد...
نکوداشت های کتاب به هر قیمت
James Risen has established himself as the finest national security reporter of this generation.
«جیمز ریزن» نام خود را به عنوان برترین گزارشگر امنیت ملی در این نسل، تثبیت کرده است.
Newsweek Newsweek

An important and powerful book.
کتابی مهم و تأثیرگذار.
New York Times New York Times

A strong reminder of the importance of a free press keeping a powerful government in check.
یادآوری و تذکری قدرتمند درباره ی اهمیت وجود خبرگزاری های آزاد که حکومتی قدرتمند را تحت نظارت خود نگه می دارند.
Daily Beast

قسمت هایی از کتاب به هر قیمت (لذت متن)
پژوهشی توسط پنتاگون در سال 2011 نشان داد که در طول ده سال بعد از یازده سپتامبر، وزارت دفاع بیش از چهارصد میلیارد دلار به پیمانکارانی داده بود که پیش از آن، در پرونده های مربوط به کلاهبرداری به میزان یک میلیون دلار یا بیشتر، محکوم شده بودند.

امروز، حداقل 11.7 میلیارد دلار از 20 میلیارد دلاری که از نیویورک به عراق فرستاده شد، یا بدون حسابرسی باقی مانده و یا صرفا گم شده است.

در مجموع، ایالات متحده 63 میلیارد دلار از پول خودش را صرف بازسازی عراق در طول جنگ گرد.