کتاب زبان طبیعت

Infinite Powers: How Calculus Reveals the Secrets of the Universe
چگونه حسابان اسرار جهان هستی را می گشاید
کد کتاب : 22013
مترجم :
شابک : ‫‮‭978-6229600481
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زبان طبیعت اثر استیون استروگتس

از شخصیت برجسته ی ریاضی و نویسنده ی کتاب لذت ایکس ، توضیحی درخشان و بی نهایت جذاب از حساب - چگونگی عملکرد آن و اینکه چرا زندگی ما را بی اندازه و بی نظیر بهتر می کند.
بدون حساب ، ما تلفن های همراه ، تلویزیون ، GPS یا سونوگرافی نخواهیم داشت. ما نمی توانستیم DNA را حل کنیم یا نپتون را کشف کنیم یا اینکه پی ببریم چگونه 5000 آهنگ را در جیب شما بگذاریم.
گرچه بسیاری از ما از این موضوع اساسی و جذاب در دبیرستان و دانشگاه ترسیده بودیم ، اما استیون استروگتس با خلاقیت و تخیل ، تاریخی جذابی از حساب را نشان می دهد که باعث می شود بفهمیم حساب دیفرانسیل پیچیده نیست. این کتابی در مورد سادگی است. این کتاب از یک عدد غیر واقعی - بی نهایت – استفاده می کند تا مشکلات دنیای واقعی را حل کند ، آنها را به قطعات کوچیک تر و آسان تر تقسیم می کند و سپس دوباره جواب ها را به راه حل هایی معجزه آسا تبدیل می کند.
کتاب زبان طبیعت بازگو می کند که حساب چگونه مخترعان خود را تحریک و هیجان زده می کند. این علم با اولین بارقه در یونان باستان شروع می شود و ما را به کشف امواج گرانشی می رساند (پدیده ای که توسط حساب پیش بینی می شود). استروگتس نشان می دهد که چگونه این شکل از ریاضیات به چالش های هر عصر رسیده است: چگونه می توان مساحت دایره را فقط با ماسه و چوب تعیین کرد. چگونه توضیح دهیم که چرا مریخ گاهی "به عقب" می رود. نحوه ساخت برق با آهن ربا؛ چگونه اطمینان حاصل کنیم که موشک شما حتما به ما می رسد. چگونه می توان روند مبارزه با ایدز را تغییر داد.
همانطور که استروگتس ثابت می کند ، حساب در حقیقت زبان جهان است. با رونمایی از اصول آن زبان ، قدرت های بی نهایت باعث می شود که جهان را از نو متحیر کنیم.

کتاب زبان طبیعت

استیون استروگتس
استیون هنری استروگَتس متولد ۱۳ اوت ۱۹۵۹ ، ریاضیدان آمریکایی و حائز منصب استاد تمامی جاکوب گولد شرومان در رشته ریاضیات کاربردی در دانشگاه کرنل است. از دلایل شهرت استروگاتز می‌توان به مطالعات وی در زمینه هم‌زمان‌سازی سیستم‌های دینامیکی، تحقیقات او در بخش‌هایی نظیر ریاضیات کاربردی شامل بیولوژی ریاضیاتی و نظریه شبکه‌های پیچیده و تلاش‌های او در راستای بهبود ارتباط عموم مردم با ریاضیات اشاره کرد.
نکوداشت های کتاب زبان طبیعت
Marvelous . . . an array of witty and astonishing stories
شگفت انگیز . . مجموعه ای از داستانهای شوخ طبعانه و حیرت انگیز.
 Washington Post Washington Post

Wonderful . . . bringing the insights of calculus
فوق العاده... این کتاب بینش حساب را برای خوانندگان به ارمغان می آورد.
Brian Greene

قسمت هایی از کتاب زبان طبیعت (لذت متن)
اگر حسابان نبود، گوشی های موبایل، کامپیوترها، یا اجاق های مایکروویو را نمی داشتیم. نه رادیو میداشتیم، نه تلویزیون. مادران باردار التراساوند نمی داشتند، گردشگران سامانهی مکان یابی جهانی را نمی داشتند. اتمها را نمی شکافتیم، اسرار ژنوم انسان را فاش نمی کردیم، یا اخترشناسان را به کره ی ماه نمی فرستادیم. حتی اعلانیهای استقلال را نیز نمی داشتیم. نادرہی تاریخ است که شاخه ی اسرار آمیزی از ریاضیات دنیا را دگرگون کند. چگونه نظریه ای که در آغاز برای اشکال هندسی تکوین یافته بود، دست آخر تمدن را بازآرایی کرد؟ ریشه ی پاسخ این پرسش در شوخی ای نهفته است که ریچارد فاینمن با هرمان روک رمان نویس کرد، آنگاه که این دو بر سر پروژهی منهتن با یکدیگر بحث می کردند. ووک که می خواست رمان بزرگی دربارهی جنگ جهانی دوم بنویسد به کلیک رفت تا با فیزیکدانانی که روی بمب کار کرده بودند مصاحبه کند و یکی از آنها فاینمن بود. پس از این که مصاحبه تمام شد و این دو می خواستند از هم جدا شوند، فایمن از ووک پرسید که آیا حسابان میداند. ووک پذیرفت که حسابان نمیداند.