کتاب سیاهچاله

Black Hole
چگونه ایده ای که نیوتونی ها آن را کنار گذاشتند، اینشتین از آن بدش می آمد، و هاکینگ بر سرش قمار کرد، محبوب شد
کد کتاب : 22204
مترجم :
شابک : 978-6006043395
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

نامزد جایزه پن/ای.او ویلسون سال 2016

معرفی کتاب سیاهچاله اثر مارسیا بارتوزیاک

کتاب « سیاهچاله» "چگونه ایده ای که نیوتونی ها آن را کنار گذاشتند، اینشتین از آن بدش می آمد، و هاکینگ بر سرش قمار کرد، محبوب شد" نوشته مارسیا بارتوزیاک توسط انتشارات مازیار منتشر شده است.
بیش از نیم سده، فیزیکدانان و اخترشناسان با شدت به بحث و جدل بر سر امکان پذیری بودن سیاهچاله ها در گیتی پرداختند. مفهوم نامأنوس مغاکی از فضازمان که هیچ چیزی حتا نور از دستش توان گریز ندارد، انگار منطق را نقض می کرد. این کتاب خواندنی، بازگویی داستان بحث هایی پرشور درباره ی سیاهچاله است و بیانگر سهم اینشتین و هاکینگ، و نیز دیگر اندیشمندان پیشرویی که دیدگاه ما را نسبت به گیتی از ریشه و برای همیشه دگرگون ساختند. مارسیا بارتوزیاک با قلم توانایش، نشان می دهد که چگونه سیاهچاله سبب شد تا نظریه ی نسبیت عام، بزرگ ترین دستاورد آن دردانه ی علم، آلبرت اینشتین، پس از دهه ها ماندن در کنج عزلت و بی توجهی، با فر و شکوه به صحنه ی علم بازگردد و رازهای عجیب گیتی را بر ما آشکار کند. تا هنگامی که اخترشناسان، پدیده هایی نفسگیر هم چون ستارگان نوترونی و سیاهچالگان را کشف نکردند، گیتی زمانی آرام و ساکن به کیهان اینشتینی تبدیل نشد، یعنی مکانی سرشار از چشمه های غول آسای انرژی که تنها در پرتو نسبیت قابل فهم اند. این کتاب با پاسداشت یک صدمین سالگرد نسبیت عام، به ما نشان می دهد که چگونه سیاهچاله نام و نشانی برای خود کسب کرد، و یادآوری است از سرخوردگی و هیجان دانشمندان، و نیز گهگاهی نبردهای خنده دار که بر سر پذیرش یکی از غریب ترین ایده ها در پیشینه ی آدمی رخ داده اند.

کتاب سیاهچاله

مارسیا بارتوزیاک
مارسیا اف. بارتوزیاک نویسنده ، روزنامه نگار ، و استاد برجسته برنامه عملی فارغ التحصیلان نوشتن علوم در انستیتوی فناوری ماساچوست است. او که هم در رشته ارتباطات (کارشناسی ارشد از دانشگاه آمریکا) و فیزیک (کارشناسی ارشد از دانشگاه Old Dominion) آموزش دیده است ، در مورد مباحث نجوم و فیزیک می نویسد.