کتاب جایگاه انسان در گیتی

Your Place in the Universe
(درک وجود عظیم و آشفته ما)
کد کتاب : 22034
مترجم :
شابک : ‫‭978-6229503423‬‭
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

«پال ساتر» از نویسندگان علمی پرفروش در ادبیات آمریکا

معرفی کتاب جایگاه انسان در گیتی اثر پل ام ساتر

کتاب «جایگاه انسان در گیتی» اثری نوشته «پال ساتر» است که اولین بار در سال 2018 منتشر شد. «ساتر» به مخاطبین نشان می دهد که چگونه مشاهدات کارآمدتر و پیشرفت ها در فیزیک و اخترفیزیک، این فرصت را در اختیار انسان ها قرار داده تا بتوانند نگاهی به نخستین لحظات پس از «بیگ بنگ» داشته باشند—رویدادی که حدود 13.8 میلیارد سال پیش رقم خورد. این کتاب با پرداختن به موضوعاتی جذاب و گوناگون—از پادماده و سیاهچاله ها گرفته تا ماده تاریک، انرژی تاریک، و «شبکه کیهانی»—مخاطبین را به سفری مهیج به درون شگفتی های فضا می برد. سبک موجز و گهگاه طنزآمیز «ساتر»، و توضیحات قابل فهم و گویای او، این کتاب را به انتخابی عالی برای مخاطبینی تبدیل می کند که به دنبال رسیدن به درکی بهتر از جهان هستی، هم در مقیاس انسانی و هم در مقیاس نجومی، هستند.

کتاب جایگاه انسان در گیتی

پل ام ساتر
ساتر یک کیهان شناس وعضو جامعه نجوم در دانشگاه ایالتی اوهایو و دانشمند اصلی مرکز علم و صنعت در کلمبوس ، اوهایو است.
نکوداشت های کتاب جایگاه انسان در گیتی
An in-depth yet accessible tour of the universe for lay readers.
گردشی موشکافانه و در عین حال قابل فهم در جهان هستی برای مخاطبین عام.
Barnes & Noble

Sutter relates complex ideas with humor and clarity.
«ساتر» مفاهیم پیچیده را با شوخ طبعی و شفافیت ارائه می کند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

It brings the cosmos down to earth and shows that you don’t have to be an astrophysicist to enjoy the wonder of it all.
این اثر، کیهان را روی زمین می آورد و نشان می دهد که حتما نباید اخترفیزیکدان باشید تا از تمام این شگفتی ها لذت ببرید.
Space.com

قسمت هایی از کتاب جایگاه انسان در گیتی (لذت متن)
آیا واقعا می توانیم اجدادمان را به خاطر این که فکر می کردند در مرکز کائنات قرار داریم، مقصر بدانیم؟ تا چند صد سال قبل، این ساده ترین و طبیعی ترین توضیح مشاهدات موجود بود. علاوه بر آن، این توضیحات با بحث های منطقی و منسجم نیز حمایت می شد.

این داستان بسیار ساده است و این گونه بیان می شود: قبلا فکر می کردیم زمین در مرکز کائنات قرار گرفته، اما این مدل اشتباه بود. «کوپرنیک» ادعا کرد که خورشید در مرکز است، «کپلر» این نظریه را پالود و «گالیله» با کلیسای کاتولیک وارد بحث و جدل شد. جنگ ها و سوزاندن های بسیاری اتفاق افتاد ولی درنهایت علم پیروز شد و حال بیشتر می دانیم.

واقعیت آن است که مردم در آن زمان اصلا به این مسائل فکر نمی کردند. طاعون، گرسنگی و جنگ به آن ها مجال فکر کردن به فرمول ریاضیاتی دقیق بیان کننده نحوه کارکرد کره های سماوی را نمی داد. بحثی که به ما رسیده مربوط به نخبگان آن دوران می شود: آن هایی که سواد خواندن و نوشتن (معموال به لاتین) داشتند. آن هایی که به کتاب های نوشته شده اجدادشان دسترسی داشتند. آن هایی که وقت کافی برای اندازه گیری های دقیق اجرام آسمانی را داشتند. و آن هایی که از حمایت مالی پادشاه یا پاپ یا دیگر ثروتمندن برخوردار بودند.