کتاب امواج گرانشی

Gravitational Waves
چگونه موجک های فضازمان اینشتین اسرار جهان هستی را آشکار می کنند
کد کتاب : 29516
مترجم :
شابک : ‏‫‭‭978-6229503461
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

امواج گرانشی
Gravitational Waves
(پرده برداری از اسرار عالم با بهره گیری از چین و شکن های فضا زمان اینشتین)
کد کتاب : 54491
مترجم :
شابک : 978-6226517379
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 195
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب امواج گرانشی اثر برایان کلگ


«امواج گرانشی» موج هایی هستند که در بافت فضا و زمان ایجاد می شوند. آنها بی امان هستند و از موانعی عبور می کنند که می توانند نور را متوقف کنند. اما امواج الکترومغناطیسی هموراه وابسته هستند به نور مرئی ، رادیو ، اشعه ایکس.

در دو رصدخانه LIGO در آمریکا به طول 2.5 مایل ، دانشمندان آشکارسازهای فوق العاده حساسی را توسعه دادند که قادر به تشخیص حرکت 100 برابر کوچکتر از هسته یک اتم بودند. آنها در سال 2015 موج های ایجاد شده توسط دو سیاهچاله را که به صورت مارپیچ به یکدیگر پیچیده بودند ، مشاهده کردند.

این اولین باری بود که سیاهچاله ها به طور مستقیم شناسایی می شدند- و این برای آینده نجوم بسیار بیشتر نوید می دهد. برایان کلگ در کتاب «امواج گرانشی» داستانی جذاب از تلاش فنی بشر و راهی جدید و قدرتمند برای درک عملکرد جهان ارائه می دهد.
برایان متولد انگلستان ، علوم طبیعی (متخصص در فیزیک تجربی) را در دانشگاه کمبریج خواند. پس از فارغ التحصیلی ، او یک سال را در دانشگاه لنکستر گذراند و در آنجا موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد دوم در زمینه تحقیقات عملیاتی شد ، رشته ای که در طول جنگ جهانی دوم برای به کارگیری ریاضیات و احتمالات در جنگ توسعه یافت و از آن زمان به طور گسترده در حل مشکلات تجاری استفاده شد.

کتاب های برایان کلگ به زبانهای زیادی از جمله آلمانی ، اسپانیایی ، پرتغالی ، چینی ، ژاپنی ، لهستانی ، نروژی و اندونزیایی ترجمه شده است.

کتاب امواج گرانشی

برایان کلگ
برایان کلگ (زاده 1955) نویسنده علوم انگلیسی است. او نویسنده کتابهای علوم رایج در موضوعاتی از جمله نور، بی نهایت، درگیری کوانتومی و بازمانده از تأثیر تغییرات آب و هوا و زندگی نامه های راجر بیکن و ادموارد مویبریج است.آخرین کتاب های برایان ، Ten Billion Tomorrows و How Many Moons Does the Earth Have اکنون در دسترس است. وی طیف وسیعی از عناوین علمی دیگر، از جمله پرفروش ترین علوم پرواز، God Effect، قبل از انفجار بزرگ، مختصری از تاریخ بینهایت، ساخت ماشین زمان خود و دنیای تاس را نوشت.