کتاب درباره زمان

About Time
کیهان شناسی و فرهنگ در گرگ و میش مهبانگ
  • 90,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: مازیار مازیار
    نویسنده:
کد کتاب : 22228
مترجم : رضا آقازاده
شابک : 978-6006043418
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 416
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 61
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب درباره زمان اثر ادم فرانک


در کتاب «درباره زمان» ، آدام فرانک توضیح می دهد که چگونه بافت زندگی ما همراه با درک ما از ریشه جهان تغییر می کند. از آنجایی که پنجاه هزار سال پیش با خودآگاهی از خواب بیدار شدیم ، تجربه زندگی ما از زمان - از شکار و جمع آوری تا توسعه کشاورزی تا انقلاب صنعتی تا اختراع تقویم های Outlook - بارها تغییر شکل یافته و دوباره ساخته شده است. اما آخرین نظریه های کیهان شناسی - زمانی بدون آغاز ، جهان های موازی ، تورم ابدی - در شرف هدایت ما به مسیر جدیدی است.

زمان هم بزرگترین و هم صمیمی ترین برداشت ما از جهان است. بسیاری از کتابها داستان را بازگو می کنند ، پیشرفت کیهان شناسی علمی را بازگو می کنند. فرانک داستان عمیق ترین سوالات بشریت را روایت می کند - چه زمانی و چگونه همه چیز آغاز شد؟ - در کنار داستان چگونگی تجربه انسانها از زمان. او به نحوه تعامل ما با جهان - اختراعات ، عادات و سایر موارد - نگاه می کند که به ما اجازه داده است ماهیت جهان را کشف کنیم و اینکه چگونه این کشف ها ، به نوبه خود ، تجربه روزانه ما را می سازند.

این کتاب حیرت انگیز نحوه تفکر ما درباره زمان و تأثیر آن بر زندگی ما را تغییر خواهد داد.

آدام فرانک استاد اخترفیزیک در دانشگاه روچستر و همکار منظم مجلات Discover و نجوم است. او همچنین برای نشریات علمی آمریکا و بسیاری از نشریات دیگر نوشت. او یکی از اعضای هابل بود و به دلیل نوشتن مقاله علمی خود ، دریافت کننده جایزه انجمن نجوم آمریکا است.

کتاب درباره زمان

ادم فرانک
ادم فرانک (زاده 1 اوت 1962) یک فیزیکدان ، ستاره شناس و نویسنده آمریکایی است. تحقیقات علمی وی به اخترفیزیک محاسباتی با تأکید بر شکل گیری ستاره و مراحل اواخر تکامل ستاره ای پرداخته است. در حال حاضر ، کار او شامل مطالعاتی در مورد اتمسفرهای سیارات و اخترشناسی است.
نکوداشت های کتاب درباره زمان
A phenomenal blend of science and cultural history.
ترکیبی خارق العاده از علم و تاریخ فرهنگی.
starred review

قسمت هایی از کتاب درباره زمان (لذت متن)
به رمز و رازهای باروری دارد. سر نیزه ها، سوزنها، خنجرها و چکش های سنگی همگی نشان از فرهنگ هایی دارد که در ساخت مجموعه متنوعی از ابزارها برای نیازهای گوناگون مهارت داشتند. علاوه بر این، باستان شناسان در یکی از غارهای ابری بلانچارد در منطقه دوردون فرانسه، «تکه استخوانی تخم مرغی یافتند که با سوزاندن و فشار، بریدگی هایی روی آن ایجاد شده بود ... استخوانی - که اندازه ی آن به بزرگی کف دست بود».

این استخوان چندین دهه در موزه فرانسه خاک می خورد تا اینکه باستان شناسی غیر حرفه ای به نام الکساندر مارشاک به شکل تصادفی آن را پیدا کرد. مارشاک، روزنامه نگاری بود که در سال ۱۹۶۲ از سوی ناسا برای روایت کردن سفر طولانی انسان از آغاز تا فرود آپولو روی ماه، استخدام شده بود. مارشاک در انجام این وظیفه برای ناسا، خود را چنان وقف کاوش تاریخ ستاره شناسی کرد که به سپیده دم زمان انسانی رسید. او اولین بار زمانی شیفته ی استخوان ابری بلانچارد شد که در انجام پروژه اش برای ناسا، تصویر آن را در میان مجموعه ای از تصاویر نه چندان با کیفیت از قطعات باستان شناسی فراموش شده دید، پس از آن و در سفر به موزهی باشکوه ملی باستان شناسی فرانسه در نزدیکی پاریس، این دست ساخته را در یک «تالار سنگی نم گرفته در میان انبوهی از اشیاء متعلق به دوران پارینه سنگی زبرین» یافت که به صورتی تنگاتنگ و کنار همدیگر درون یک محفظه شیشه ای با برچسب هایی برای مشخص کردن تاریخ آنها قرار گرفته بود».