کتاب مغز

The Brain
زندگی ما چگونه شکل می گیرد
کد کتاب : 20017
مترجم :
شابک : 978-6001173004
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

مغز: داستان شما
The Brain: The Story of You
کد کتاب : 22093
مترجم :
شابک : 978-6006043753
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مغز اثر دیوید ایگلمن

مغز شما که در سکوت و تاریکی جمجمه شما قفل شده است ، روایت های غنی واقعیت و هویت شما را در بر گرفته است.

برای سفر به سوالاتی که در قلب مرموز وجود ما وجود دارد ، با متخصص علوم اعصاب مشهور «دیوید ایگلمن» همراه شوید. قطعا همه شما سوالاتی ازین دست ذهنتان را از کودکی درگیر کرده است:

واقعیت چیست؟ شما کی هستید؟ چگونه تصمیم می گیرید؟ چرا مغز شما به افراد دیگر احتیاج دارد؟ چگونه فناوری آماده است تا معنای انسان بودن را تغییر دهد؟

در طی تحقیقات خود ، « دیوید ایگلمن » نویسنده کتاب « مغز » ما را در دنیای ورزش های شدید ، عدالت کیفری ، حالات چهره ، نسل کشی ، جراحی مغز ، احساس روده ، رباتیک و جستجوی جاودانگی راهنمایی می کند. برای تور مسافرتی سفر به کیهان درونی هرچه سریع تر با متن این کتاب همراه شوید. در پیچ و خم بی نهایت متراکم میلیاردها سلول مغز و تریلیون اتصال آنها ، چیزی پدیدار می شود که شاید انتظار نداشته باشید در آنجا ببینید. «مغز» یک کتاب ساده نیست بلکه داستان چگونگی شکل دادن زندگی شما در مغزتان و شکل گیری مغز شما در زندگی تان است.

کتاب مغز

دیوید ایگلمن
دیوید ایگلمن (متولد ۲۵ آوریل ۱۹۷۱) یک نویسنده و دانشمند آمریکایی رشته عصب‌شناسی است. او در دانشگاه استنفورد تدریس می‌کند و مدیر عامل شرکت NeoSensory، توسعه دهندهٔ دستگاه‌های جایگزینی حسی است. او همچنین هدایت مؤسسه غیرانتفاعی علم و قانون، که به دنبال هماهنگ‌کردن سیستم حقوقی با علوم مدرن اعصاب می‌باشد را عهده‌دار است. ایگلمن برای فعالیت‌هایش در زمینه نوروپلاستی درک زمان حس‌آمیزی synesthesia و حقوق عصب‌شناختیشناخته شد. او همچنین نامزد دریافت کمک هزینه...
نکوداشت های کتاب مغز
An ideal introduction to how biology generates the mind....
مقدمه ای ایده آل برای چگونگی تولید بیولوژی از ذهن ....
Nature

David Eagleman's wide-ranging roundup of the current state of knowledge about the brain is concise, accessible and often very surprising. It's a strange new world inside your head.
دامنه گسترده ای از دانش فعلی دیوید ایگلمن در مورد مغز ، مختصر ، در دسترس و غالبا بسیار تعجب آور است. این یک دنیای جدید عجیب و غریب درون سر شماست.
Brian Eno

قسمت هایی از کتاب مغز (لذت متن)
نلسون که از دیدن چنان شرایطی یکه خورده بود برنامه میانجی گری سریع بخارست» را پایه ریزی کرد. در این برنامه آنها ۱۳۶ کودک ۶ ماهه الی سه ساله را که از بدو تولد در این گونه موسسه ها زندگی می کردند مورد بررسی قرار دادند. نخست روشن شد که این کودکان در مقایسه با سایر کودکان که از ضریب هوشی متوسط ۱۰۰ برخوردار بودند، دارای ضریب هوشی ۶۰ الی ۷۰ هستند. نشانه هایی از نارسایی رشد مغزی در این کودکان وجود داشت و رشد زیانی آنها دچار تأخیر بود. وقتی نلسون از آنها نوار مغزی تهیه کرد تا فعالیت الکتریک مغز آنها را بررسی کند متوجه شد که فعالیت سلول های مغزی آنها تا حد زیادی کاهش یافته است.

چنانچه محیطی دارای مراقبت عاطفی و تحریک شناختی کافی نباشد، خط سیر رشد طبیعی مغز انسان مختل خواهد شد مطالعه نلسون به طریقی مثبت روی دیگر سکه را نیز نشان داد. اینکه اگر کودکان گرفتار در این وضعیت به محیط مطلوبی از نظر عاطفی و امنیتی منتقل شوند، امکان بهبود مغز تا حد زیادی وجود دارد. کودکانی که قبل از دو سالگی تحت سرپرستی خانواده های دیگر قرار می گرفتند اغلب وضع شان بهتر می شد. بعد از دو سالگی نیز پیشرفت زیادی برای آنها به وجود می آمد، لیکن بسته به سن فرد درجاتی از مشکلات رشد در آنها باقی می ماند.